Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klasik Türk Edebiyatının Biyografik Kaynakları | TDE6030 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet ÖZDEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Klasik Türk Edebiyatının kaynaklarını tanımak, Klasik Türk edebiyatından örnek beyitler yardımıyla bu kaynakları öğrenmek |
Ders İçeriği |
Eski Türk Edebiyatına kaynaklık eden konular ve eserler hakkında bilgi verildikten sonra bu konular zemininde mitoloji, kültürel, sosyal ve tarihi olaylar, tasavvuf, dinler tarihi, menkıbeler ve hadisleri incelemek ardından bu bilgiler doğrultusunda metin okuma ve inceleme. |
Ders Kaynakları |
Güfta, Hüseyin (2004). Divan Şiirinde İlim, Ankara: Akçağ Yayınları.
Levend, Agah Sırrı (1998). Türk Edebiyatı Tarihi I. Cilt, Ankara: TTK Yayınları. Tökel, Dursun Ali (2000)Divan Şiirinde Mitolojik Unsurlar Şahıslar Mitolojisi, Ankara: Akçağ Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 10 | 2 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 10 | 2 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 10 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 10 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 198 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, dersimizin içeriği vb. hakkında bazı bilgiler ile dersin zorunlu kaynak kitapları hakkında bilgilendirme. | Ders |
2 | Klasik Türk Edebiyatının kaynaklarıyla ilgili genel bir değerlendirme. Bu kaynaklar hakkında teorik bilgi. | Ders |
3 | Klasik Türk Edebiyatının Kaynakları, Kuran | Ders |
4 | Klasik Türk Edebiyatının Kaynakları:Hadis | Ders |
5 | Klasik Türk Edebiyatının Kaynakları: Tasavvuf, felsefe (felsefe tarihi-ontoloji-metafizik) | Ders |
6 | Klasik Türk Edebiyatının Kaynakları: Tarih ve Coğrafya | Ders |
7 | Klasik Türk Edebiyatının Kaynakları: Edebiyat Tarihi | Ders |
8 | Ara Sınav (Klasik Türk Edebiyatının Kaynakları: Edebiyat Tarihi Dosyalar) | Ders |
9 | Klasik Türk Edebiyatının Kaynakları: Dinler tarihi | Ders |
10 | Klasik Türk Edebiyatının Kaynakları: Tıp ve Matematik | Ders |
11 | Klasik Türk Edebiyatının Kaynakları: Bezm-Rezm ve Spor | Ders |
12 | Klasik Türk Edebiyatının Kaynakları: Hukuk ve Fıkıh | Ders |
13 | Klasik Türk Edebiyatının Kaynakları: Gündelik hayat-Atasözleri ve Deyimler | Ders |
14 | Uygulamalı örnekler. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Klasik Türk Edebiyatının kaynaklarını tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Klasik Türk Edebiyatının kaynaklarını metinler üzerinde uygulamalı bir şekilde görür. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Klasik Türk Edebiyatını kaynaklarının Eski Türk Edebiyatı üzerindeki tesirlerini sezer. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Klasik Türk Edebiyatının kaynaklarını dönem bazında mukayese eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Klasik Türk Edebiyatının kaynaklarını bilimsel metotlarla değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Klasik Türk Edebiyatının kaynaklarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klasik Türk Edebiyatının kaynaklarını metinler üzerinde uygulamalı bir şekilde görür. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klasik Türk Edebiyatını kaynaklarının Eski Türk Edebiyatı üzerindeki tesirlerini sezer. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klasik Türk Edebiyatının kaynaklarını dönem bazında mukayese eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klasik Türk Edebiyatının kaynaklarını bilimsel metotlarla değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |