Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Metin Tamiri | TDE6033 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Metin tamiri; tenkit, neşir ve edisyon kritik çalışmalarının esasını oluşturur. Dersin amacı, öğrencinin manzum metinleri tanıyarak bu metinlerdeki sorunlar hakkında çözüm yolları düşünmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Manzum metinlerin teorik özellikleri anlatılacak, metinlerde karşılaşılan problemler değerlendirilecektir. |
Ders Kaynakları |
Selami Ece, Metin Tamiri
M. Fatih Köksal, Metin Tamiri (Usul ve Esaslar, Uygulamalar ve Bazı Teklifler |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Metin tamiri nedir? | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Metin tamiri gerektiren haller. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Müellif hattı nüshaların hususiyetleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Müstensih nüshası kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Mensur metin tamirinde dikkat edilmesi gereken hususlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Manzum metin tamirinde dikkat edilmesi gereken hususlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Metin tamiri yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Metin tamiri yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Metin tamiri uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Metin tamiri uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Metin tamiri uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Metin tamiri uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Metin tamiri uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Metin tamiri uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler, bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp, çözüm önerisi sunabilirler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Geleneksel metin inceleme yöntemlerini bilirler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Modern metin inceleme yöntemlerini bilirler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Metin tamiri yöntemlerine vakıf olurlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler, bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp, çözüm önerisi sunabilirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Geleneksel metin inceleme yöntemlerini bilirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Modern metin inceleme yöntemlerini bilirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Metin tamiri yöntemlerine vakıf olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |