Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | TDE8000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, sınıf dışı çalışma |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI |
Ders Veren | Prof. Dr. İbrahim TAŞ Prof. Dr. Mehmet ÖZDEMİR Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK |
Amaç |
Dersin amacı öğrencinin kendi seçtiği bir alanda ileri düzey bilgi edinmesini, araştırma tecrübesi elde etmesini ve konu üzerine oluşmuş akademik literatüre katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır. Öğrencinin teorik veya deneysel bir alanda, ve ilgisini çeken herhangi bir konudaki o güne ait en son bilgileri öğrenmesi, ve ardından ilgili literatüre güncel, orijinal ve faydalı bir katkı yapması beklenmektedir. |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
TÜTENGİL, C.O., (1978). Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metot, İstanbul.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 35 | 14 | 490 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 504 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 19,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
2 | Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
3 | Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
4 | Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
4 | Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
4 | Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
4 | Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
4 | Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
4 | Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
4 | Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
4 | Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
4 | Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
4 | Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
4 | Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |