Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Lehçelerinin Tarihi Tipolojik Sesbilimi | TDE6040 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüze yüze. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Oktay Selim KARACA |
Ders Veren | |
Amaç |
Türk Dillerinin tarihi tipolojik sesbilimsel özelliklerini öğretmek ve bu diller arasında fonetikle ilgili karşılaştırmalı çalışmalar yaptırabilmek.. |
Ders İçeriği |
Kök Biçimbirimin Sesbilimsel Yapısı. Ses Bilimsel Yapının Temel Tip ve Modelleri. Kelime ve Hecenin Sesbilimsel Yapısı ve Vurgu. Ünlü ve Ünsüz Sisteminin Bazı Özellikleri. |
Ders Kaynakları |
A.B. Ercilasun. (2007) Türk Lehçeleri Grameri. Ankara: Akçağ.
N.A. Baskakov. (2006). Türk Dillerinin Tarihi ve Tipolojik Sesbilimi. İstanbul: Multilingual. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kök Biçimbirinin Sesbilimsel Yapısı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
2 | Ünlü ve Ünsüz Sesbirimlerin Gelişim Süreçleri ile Temel Sesbirimsel Yapı Tiplerinin Oluşumu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
3 | Sesbirimsel Yapının Ünlü Sistemine Bağlı Olarak Gelişim Dönemlerine Ayrılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
4 | Ünsüz Sisteminin Gelişiminin Bazı Özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
5 | Sesbilimsel Yapının Temel Tip ve Modelleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
6 | Kelime ve Hecenin Sesbilimsel Yapısı ve Vurgu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
7 | Kelimenin Yapısı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
8 | Hecenin Yapısı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
9 | Vurgu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
9 | Vurgu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
11 | Bulgar Grubu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
12 | Oğuz Grubu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
13 | karluk grubu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
14 | Kıpçak grup | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Karşılaştırmalı dilbilimin ilke ve yöntemleri öğrenilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
Fonetik ve Fonolojiyi ayırt etme yetisi kazanılır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
Türk Dillerinin sesbilimsel özellikleri öğrenilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
Türk dillerinin hece köklerinin yapısı hakkında araştırma yapma yetisi kazandırır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
Vurgunun ayırt edici özelliklerini öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı dilbilimin ilke ve yöntemleri öğrenilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fonetik ve Fonolojiyi ayırt etme yetisi kazanılır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk Dillerinin sesbilimsel özellikleri öğrenilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk dillerinin hece köklerinin yapısı hakkında araştırma yapma yetisi kazandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vurgunun ayırt edici özelliklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |