Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yeni Türk Edebiyatında Tenkit II | TDE6049 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Yeni Türk Edebiyatı’nda Tenkit I dersinin devamı niteliğinde olan bu derste Cumhuriyet’ten günümüze devam eden tenkit metinlerimiz değerlendirilecektir. Yedi Meşale, Garip manifestoları, II. Yeni Şiiri üzerinden yürütülen tartışmalar, toplumcu gerçekçi sanatçıların teklif ettiği edebiyat, 1980 devrinde özellikle şiir üzerinden tartışmaya açılan meseleler, kitap ve dergilerde kalan metinler merkezinde yorumlanacaktır. |
Ders İçeriği |
Tenkit kavramının edebiyat incelemelerindeki önemi. Cumhuriyet'ten günümüze edebî tenkit metinlerini yorumlama. Kuram ve tenkit arasındaki farklılıkları mukayese etmek. |
Ders Kaynakları |
II. Yeni Poetikası, Alaattin Karaca
Cumhuriyet Dönemi Türk Şiirinde Garip Hareketi Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Berna Moran |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tenkit Kavramı | Tartışmalı Ders |
2 | Yedi Meşalecilerin Tenkitleri | Tartışmalı Ders |
3 | Cumhuriyet Döneminde Süreli Yayınlarda Tenkit | Tartışmalı Ders |
4 | Cumhuriyet Dönemi Tenkit Metinleri İnceleme | Tartışmalı Ders |
4 | Cumhuriyet Dönemi Tenkit Metinleri İnceleme | Tartışmalı Ders |
6 | Toplumcu Gerçekçilerde Edebî Eleştiri | Tartışmalı Ders |
7 | 1980 Kuşağında Şiir Eleştirisi | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
9 | 1980 Kuşağında Şiir Eleştirisi | Tartışmalı Ders |
10 | 12 Mart Romanları | Tartışmalı Ders |
11 | 1990’larda Süreli Yayınlar | Tartışmalı Ders |
12 | Edebiyatta Kuşak Tartışmaları | Tartışmalı Ders |
13 | 2000’lerde Edebî Eleştiri | Tartışmalı Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tenkit kavramının edebiyat incelemelerindeki önemini anlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Cumhuriyet'ten günümüze edebî tenkiti temel metinlerini yorumlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Önemli tenkit yazarlarının temel yaklaşımlarını kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kuram ve tenkit arasındaki farklılıkları mukayese eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yeni eleştiri metinleri kaleme alırken ölçüleri kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tenkit kavramının edebiyat incelemelerindeki önemini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Cumhuriyet'ten günümüze edebî tenkiti temel metinlerini yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Önemli tenkit yazarlarının temel yaklaşımlarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kuram ve tenkit arasındaki farklılıkları mukayese eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni eleştiri metinleri kaleme alırken ölçüleri kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |