EN
  • Anasayfa
  • BFİ5514 Makro Ekonomik Göstergelerin Yorumlanması (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
BFİ5514 - Makro Ekonomik Göstergelerin Yorumlanması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Makro Ekonomik Göstergelerin Yorumlanması BFİ5514 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BANKACILIK VE FİNANS - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Faruk AKIN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilere temel iktisadi göstergeler hakkında bilgi vermek, bu göstergeler ve fiyatlar (döviz kuru, enflasyon oranı ve ücret oranı) arasındaki ilişkinin belirlenmesine yardımcı olmaktır.

Ders İçeriği

Milli gelir, enflasyon, işsizlik, gelir dağılımı, merkez bankacılığı, ödemeler dengesi, cari açık, kur, bütçe, finansal sistem analizi

Ders Kaynakları 1-Ömer Faruk Çolak, Alaattin Aktaş, Makro Ekonomik Göstergelerin Yorumlanması, Eflatun Yayınevi, 2009.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 18 18
Final Final 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Milli Gelir
2 Enflasyon
3 İşsizlik
4 Gelir Dağılımı
6 Merkez Bankacılığı
6 Merkez Bankacılığı
7 Central Banking
8 Ara sınav
9 Ödemeler Dengesi
10 Cari Açık
11 Kur
12 Bütçe
13 Finansal Sistem Analizi
14 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye ekonomisinin iktisadi göstergelerini kullanarak ekonomi politikalarını değerlendirebilir. Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Ulusal ve uluslar arası iktisadi verileri takip edebilir. ; Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Ekonomik göstergeler ve fiyatlar arasındaki ilişkiyi anlayabilir ve analiz edebilir. Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Türkiye ekonomisinin iktisadi göstergelerini kullanarak ekonomi politikalarını değerlendirebilir. 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 4 4 5 5
Ulusal ve uluslar arası iktisadi verileri takip edebilir. ; 5 5 5 5 4 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5
Ekonomik göstergeler ve fiyatlar arasındaki ilişkiyi anlayabilir ve analiz edebilir. 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5