Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Para Politikası ve Merkez Bankacılığı | BFİ5515 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE FİNANS - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. İbrahim Orkun ORAL |
Ders Veren | Doç. Dr. İbrahim Orkun ORAL |
Amaç |
Merkez Bankası ve para politikasının ekonomi için önemini anlamak. |
Ders İçeriği |
merkez bankası kurumsal yapısının, para politikası araçlarının, enflasyon hedeflemesinin, para politikası kararlarının aktarılması |
Ders Kaynakları |
Woodford, M. Interest and Prices: Foundations of a Theory of Monetary Policy. Princeton: Princeton University Pres.
.Bennett T. McCallum. Monetary Economics: Theory and Policy. Macmillan Pub Co. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 10 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 204 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Parasal Gelişmeler ve Merkez Bankası | Sözlü |
2 | Merkez Bankasının Rolü, Görev ve Yetkileri | Sözlü |
3 | Merkez Bankası Bağımsızlığı | Sözlü |
4 | Para Politikası Araçları | Sözlü |
5 | Finansal Piyasalar ve Para Politikası | Sözlü |
6 | Enflasyon hedeflemesi | Sözlü |
7 | Faiz Oranları | Sözlü |
8 | Repo,Ters Repo | Sözlü |
9 | Merkez Bankası Parasal Kuralları | Sözlü |
10 | Taylor ve Clarida Kuralları | Sözlü |
11 | Finansal Piyasalar ve Merkez Bankaları Arasındaki İlişki | Sözlü |
12 | Finansal Krizler ve Merkez Bankacılığı | Sözlü |
13 | Merkez Bankası Bütçesi | Sözlü |
14 | Merkez Bankası ve Kamu Finansmanı | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Merkez Bankacılığının kurumsal yapısını anlayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Merkez Bankasının görev ve yetkilerini öğrenebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Merkez Bankası Bağımsızlığının önemini anlayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Merkez Bankası para kurallarının nasıl verildiğini öğrenebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Finansal piyasalar ile para politikası ilişkisini kavrayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Merkez Bankacılığının kurumsal yapısını anlayabilme | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Merkez Bankasının görev ve yetkilerini öğrenebilme | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Merkez Bankası Bağımsızlığının önemini anlayabilme | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Merkez Bankası para kurallarının nasıl verildiğini öğrenebilme | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Finansal piyasalar ile para politikası ilişkisini kavrayabilme | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |