Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri | BFİ5516 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE FİNANS - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Burcu ÇINAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, araştırma sürecini ve yayın etiği konularını öğrencilere bir problem çözme aracı olarak göstermektir |
Ders İçeriği |
Ders, bilim, bilimsel araştırma ve etik ilişkisini, yayın türleri ve araştırma süreci aşamalarını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Kozak, M. (2014) Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yayım ve Yazım Teknikleri
Baş, Türker (2001), Anket, Ankara, Seçkin Yayıncılık. Creswell, J.W, 2015, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Yayınları. Kozak, M. 2014, Bilimsel Araştırma, Detay Yayıncılık. Erdoğan, İrfan (1998) Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri, Ankara, Emel Matbaası. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma: Bilimin yapı taşları, tümdengelim tümevarım | |
2 | Bilim ve Bilim Tarihi | |
3 | Bilimsel Araştırmada Paradigmalar | |
4 | Araştırma Süreci: Değişkenler, kuramsal yapının belirlenmesi, varsayımların oluşturulması | |
5 | Araştırma süreci: Araştırmanın tasarımı, çalışmanın amacı, araştırmanın tipi, araştırmacının rolü, analiz birimi, zaman boyutu, deneysel tasarım | |
6 | Nicel ve Nitel Yöntemler | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Verilerin toplanması ve verilerin sınıflandırılması | |
9 | Verilerin analizi (Frekans, Yüzde, Ortalama, Mod, Medyan, Çapraz Tablolar) | |
10 | Veri Analizi: Ki kare ve t testi / ANOVA, korelasyon analizi | |
11 | Veri Analizi: Çoklu regresyon | |
12 | Değişkenler arasındaki ilişkileri ve farklılıklarla ilgili veri analizi (Ki-kare, Korelasyon, T Testi, One-Way Anova/ Tekli Varyans, Korelasyon) | |
14 | Ödev Sunumları | |
14 | Bilimsel Araştırma Raporunun Hazırlanması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | |||
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. | |||
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir. | |||
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. | |||
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |