EN
  • Anasayfa
  • BFİ5516 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
BFİ5516 - Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri BFİ5516 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BANKACILIK VE FİNANS - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Burcu ÇINAR
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı, araştırma sürecini ve yayın etiği konularını öğrencilere bir problem çözme aracı olarak göstermektir

Ders İçeriği

Ders, bilim, bilimsel araştırma ve etik ilişkisini, yayın türleri ve araştırma süreci aşamalarını içermektedir.

Ders Kaynakları Kozak, M. (2014) Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yayım ve Yazım Teknikleri
Baş, Türker (2001), Anket, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
Creswell, J.W, 2015, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Yayınları.
Kozak, M. 2014, Bilimsel Araştırma, Detay Yayıncılık.
Erdoğan, İrfan (1998) Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri, Ankara, Emel Matbaası.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilimsel Araştırma: Bilimin yapı taşları, tümdengelim tümevarım
2 Bilim ve Bilim Tarihi
3 Bilimsel Araştırmada Paradigmalar
4 Araştırma Süreci: Değişkenler, kuramsal yapının belirlenmesi, varsayımların oluşturulması
5 Araştırma süreci: Araştırmanın tasarımı, çalışmanın amacı, araştırmanın tipi, araştırmacının rolü, analiz birimi, zaman boyutu, deneysel tasarım
6 Nicel ve Nitel Yöntemler
7 Ara Sınav
8 Verilerin toplanması ve verilerin sınıflandırılması
9 Verilerin analizi (Frekans, Yüzde, Ortalama, Mod, Medyan, Çapraz Tablolar)
10 Veri Analizi: Ki kare ve t testi / ANOVA, korelasyon analizi
11 Veri Analizi: Çoklu regresyon
12 Değişkenler arasındaki ilişkileri ve farklılıklarla ilgili veri analizi (Ki-kare, Korelasyon, T Testi, One-Way Anova/ Tekli Varyans, Korelasyon)
14 Ödev Sunumları
14 Bilimsel Araştırma Raporunun Hazırlanması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar.
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir.
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir.
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenciler araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir. - - - - - - - - - - - - - - -