EN
  • Anasayfa
  • İMZ101 İç Mekan Tasarımı I (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İMZ101 - İç Mekan Tasarımı I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İç Mekan Tasarımı I İMZ101 1 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze,Dinleme ve anlama,Uygulama
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ercan GÜLER
Ders Veren Öğr. Gör. Ercan GÜLER
Amaç

Gelişmiş teknolojiyi sanat ve estetikle bütünleştirebilen, kendi kültür ve gelenekleriyle harmanlayıp özgün iç mekan tasarımları ortaya koyabilen, devlet ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücünü yetiştirmek hedefindedir. Bu hedefe yönelik olarak öğretim programı oluşturularak, uygun öğrenme ortamı sağlanarak ve teorik ile pratik çalışmaların yapılabilmesi için sınıf ve atölye ortamı öğrencilere sağlanmıştır. Özgüveni yüksek, mesleki açıdan yeterli, girişimcilik ruhuna ve estetik bakış açısına sahip, teknolojik gelişmeleri takip edebilen iç mekan tasarımı alanında ülkemizin ihtiyaç duyduğu bireyler yetiştirilmesi amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

İç mekânların tasarlanmasının önemini anlamayı, insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerin normları üzerine detaylı bilgi öğrenmeyi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi edinmeyi amaçlamaktadır. Ders içeriğine yaşamın geçtiği tüm alanların iç mekan tasarımlarının yapılması girmektedir.

Ders Kaynakları İç mekan tasarımı nedir?(Sally Stone)İç mekan tasarımı(Francis D.K. Ching)
İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, Yem Yayın 2015, 5. Baskı.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Final Final 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 136
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,33
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sanat nedir?Tasarım nedir? Ders Tartışmalı Ders
2 Tasarım akımları.Akımlar arasındaki uygulama teknikleri ve farklılıklarının örneklerle anlatılması. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Tasarım akımları.Akımlar arasındaki uygulama teknikleri ve farklılıklarının örneklerle analtılması.
4 Çizgi karakterleri,çizim teknikleri,çizgi değerlerinin anlatılması ve uygulanması.
5 Çizgi karakterleri,çizim teknikeri,çizgi değerlerinin anlatılması ve uygulanması. Ders Gösterim
6 Üç boyutlu düşünebilmek ve tasarlayabilmek,hacim ve yüzey algılarını geliştirebilmek için obje ağırlıklı çizim uygulamaları. Ders Gösterim
7 Üç boyutlu düşünebilme ve tasarlayabilmek,hacim ve yüzey algılarını geliştirebilmek için obje ağırlıklı çizim uygulamaları. Ders Problem Çözme Gösterim
8 ARA SINAV Problem Çözme
9 Üç boyutlu düşünebilmek ve tasarlayabilmek,hacim ve yüzey algılarını geliştirebilmek için obje ağırlıklı çizim uygulamaları Ders Problem Çözme Gösterim
6 Üç boyutlu düşünebilmek ve tasarlayabilmek,hacim ve yüzey algılarını geliştirebilmek için obje ağırlıklı çizim uygulamaları. Ders Gösterim
13 Perspektif tekniklerinin anlatılması ve uygulanması. Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
13 Perspektif tekniklerinin anlatılması ve uygulanması. Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
13 Perspektif tekniklerinin anlatılması ve uygulanması. Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
13 Perspektif tekniklerinin anlatılması ve uygulanması. Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İç mekan ve tasarım kavramını tanımlayabilir. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Mekanda yapılan eylemlere uygun mobilya tasarımı yapabilir. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
İç mekan tasarım elemanlarını kullanabilir. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Tasarım sürecinde temel tasarım elemanlarını kullanır Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Yapılan tasarımlara ilişkin proje hazırlar Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
İç mekan ve tasarım kavramını tanımlayabilir. - - - 1 - - - - - - - - -
Mekanda yapılan eylemlere uygun mobilya tasarımı yapabilir. - 5 - - - - - - - - - - -
İç mekan tasarım elemanlarını kullanabilir. - - - - - - - - - - - - -
Tasarım sürecinde temel tasarım elemanlarını kullanır - - - - - - 2 1 4 1 2 2 2
Yapılan tasarımlara ilişkin proje hazırlar 5 5 3 - 1 1 - - - - - - -