EN
  • Anasayfa
  • İMZ107 Mimarlık ve Sanat Tarihi (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İMZ107 - Mimarlık ve Sanat Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mimarlık ve Sanat Tarihi İMZ107 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Hakan KARŞIYAKA
Ders Veren Öğr. Gör. Hakan KARŞIYAKA
Amaç

Tarihsel süreç içinde mimarlık ve sanatın gelişimini, kültürlerarası etkileşim ve farklılıkları tanımak, anlamak.

Ders İçeriği

Paleotik dönem ile 14. yüzyıl zaman aralığında mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi; coğrafi farklılıklar ile sosyokültürel etkileşimlerin görseller; plan v.b. eşliğinde karşılaştırmalı olarak incelenmesi.

Ders Kaynakları H. Wölfflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi
İnkılap ve Aka Yayınlarının “Sanatları Tanıyalım” serileri
Sanat Tarihi Ansiklopedisi, Görsel Yayınlar
Roth, L. M. (2000) Akça, E. (çev.) Mimarlığın Öyküsü. İstanbul: Kabalcı Yayınları.
Hasol, D. (2010) Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü. İstanbul: Yem Yayınları
Turani, A. (2014) Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 114
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,47
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanımı ve işleyiş süreci ile ilgili bilgilendirme Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Paleolitik Dönem -Neolitik Dönem Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Mezopotamya Uygarlıkları ve Kentleri Beyin Fırtınası Gösterim
4 Mısır Mimarlığı
5 İlk Çağ Anadolu Sanatı
6 Antik Yunan Sanatı
7 Antik Yunan Mimari
8 Ara Sınav
9 Roma Sanatı ve Mimarisi
9 Roma Sanatı ve Mimarisi
11 Erken Hristiyan ve Bizans Sanatı
12 Anadolu'da Bizans ve Türk İslam Mimarisi
13 Anadolu Selçuklu Mimarlığı
14 Final Sınavı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarihsel süreç içerisinde ele alınan farklı uygarlıklara ait mimari ve sanat eserlerini tanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Mimarlık ve sanat eserlerinin tarih içerisindeki gelişimini, ortaya çıkış süreçlerini eleştirel olarak karşılaştırma becerisi elde eder. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yapıtların ait olduğu dönemi ve özelliklerini ayırt eder Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tarihsel ve sosyo-ekonomik koşullar ile mimarlık, sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Tarihsel süreç içerisinde ele alınan farklı uygarlıklara ait mimari ve sanat eserlerini tanır. - - - - - - - - - - - - -
Mimarlık ve sanat eserlerinin tarih içerisindeki gelişimini, ortaya çıkış süreçlerini eleştirel olarak karşılaştırma becerisi elde eder. - - - - - - - - - - - - -
Yapıtların ait olduğu dönemi ve özelliklerini ayırt eder - - - - - - - - - - - - -
Tarihsel ve sosyo-ekonomik koşullar ile mimarlık, sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurar. - - - - - - - - - - - - -