EN
  • Anasayfa
  • İMS220 İnsan ve Mekan İlişkisi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İMS220 - İnsan ve Mekan İlişkisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İnsan ve Mekan İlişkisi İMS220 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK
Ders Veren
Amaç

Mekân analizi becerisi, işleve göre mekan tasarımını oluşturan öğeleri tanıtmak, İnsan eylemlerini ve bu eylemlere yönelik alanların analizini yaptırmak.

Ders İçeriği

İnsan Mekan İlişkisi:, antropometrik duyusal algısal ve zihinsel boyutlar. Antropometri: İç mekanda işlev ve donanıma bağlı en verimli kullanım şekill İnsan-Çevre İlişkileri;Mekan: türleri, tanımı, kavramı,tarihi, oluşumunu etkileyen koşullar. Mekan düzenleme ilkeleri ve organisazyonu; Mekan sınır öğeleri; Mekan örgütlemesi: Farklı işlevdeki mekandaki mobilya ile örgütleme ilkeleri Mekan ve Algı; Mekan ve renk .

Ders Kaynakları Ching, F.(2004), (Çevr. Elçioğlu, B.). İç Mekan Tasarımı, Y.E.M. Yayınları, İstanbul.
Göka, Ş. (2001.) İnsan ve Mekan, Pınar yayınları,İstanbul
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur. Ders Beyin Fırtınası Gösterim
2 İnsan: insan boyutları: Algısal ve zihinsel boyutlar. Ders Beyin Fırtınası Gösterim
3 Antropometri: Vücut ölçüleri , statik antropometrik boyutlar, dinamik antropometrik boyutlar. Ders Beyin Fırtınası Gösterim
4 Antropometri: İç mekanda işlev ve donanıma bağlı en verimli kullanım şekilleri. Ders Beyin Fırtınası Gösterim
5 İnsan-Çevre İlişkileri: İç uzaklık , kişisel uzaklık, kişilerarası uzaklık, dolaşım alanı uzaklığı. Ders Beyin Fırtınası Gösterim
6 İnsan-Çevre İlişkileri: Fiziki çevrenin gerekli işlevler doğrultusunda, insana göre, düzenlenmesi Ders Beyin Fırtınası Gösterim
7 Mekan: Tanımı, kavramı,tarihi, oluşumunu etkileyen koşullar. Ders Beyin Fırtınası Gösterim
8 Mekan türleri: Mimari mekan, doğal mekan, kentsel mekan, mekan çeşitleri; içmekan dış mekan, kapalılıklarına göre mekanlar; kapalı, açık, yarı kapalı mekanlar , kullanımlarına göre mekanlar. Ders Beyin Fırtınası Gösterim
9 Mekan düzenleme ilkeleri ve organisazyonu; oranlama, sıralama, ritm. Mekan tanımlayan bileşenler; yatay ve düşey elemanlar. Ders Beyin Fırtınası Gösterim
10 Mekan sınır öğeleri; Donatı elemanları, ana aksanlar, duvar, renk, merdiven, Ders Beyin Fırtınası Gösterim
11 Mekan örgütlemesi: Farklı işlevdeki mekandaki mobilya ile örgütleme ilkeleri. Ders Beyin Fırtınası Gösterim
12 Mekanın oluşumunu, kullanımını, değişimini ve ve algısını etkileyen faktörler. Ders Beyin Fırtınası Gösterim
13 Renk psikoloji, mekanda renk kullanımı. Ders Beyin Fırtınası Gösterim
13 Renk psikoloji, mekanda renk kullanımı. Ders Beyin Fırtınası Gösterim
15 Mekanda farklı malzeme dokuları, kullanımları ve algılama. Ders Beyin Fırtınası Gösterim
16 Final Sınavı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Problem Çözme Gösterim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Problem Çözme Gösterim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - -
İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - -