Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan ve Mekan İlişkisi | İMS220 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Mekân analizi becerisi, işleve göre mekan tasarımını oluşturan öğeleri tanıtmak, İnsan eylemlerini ve bu eylemlere yönelik alanların analizini yaptırmak. |
Ders İçeriği |
İnsan Mekan İlişkisi:, antropometrik duyusal algısal ve zihinsel boyutlar. Antropometri: İç mekanda işlev ve donanıma bağlı en verimli kullanım şekill İnsan-Çevre İlişkileri;Mekan: türleri, tanımı, kavramı,tarihi, oluşumunu etkileyen koşullar. Mekan düzenleme ilkeleri ve organisazyonu; Mekan sınır öğeleri; Mekan örgütlemesi: Farklı işlevdeki mekandaki mobilya ile örgütleme ilkeleri Mekan ve Algı; Mekan ve renk . |
Ders Kaynakları |
Ching, F.(2004), (Çevr. Elçioğlu, B.). İç Mekan Tasarımı, Y.E.M. Yayınları, İstanbul.
Göka, Ş. (2001.) İnsan ve Mekan, Pınar yayınları,İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | İnsan: insan boyutları: Algısal ve zihinsel boyutlar. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Antropometri: Vücut ölçüleri , statik antropometrik boyutlar, dinamik antropometrik boyutlar. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Antropometri: İç mekanda işlev ve donanıma bağlı en verimli kullanım şekilleri. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | İnsan-Çevre İlişkileri: İç uzaklık , kişisel uzaklık, kişilerarası uzaklık, dolaşım alanı uzaklığı. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | İnsan-Çevre İlişkileri: Fiziki çevrenin gerekli işlevler doğrultusunda, insana göre, düzenlenmesi | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Mekan: Tanımı, kavramı,tarihi, oluşumunu etkileyen koşullar. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Mekan türleri: Mimari mekan, doğal mekan, kentsel mekan, mekan çeşitleri; içmekan dış mekan, kapalılıklarına göre mekanlar; kapalı, açık, yarı kapalı mekanlar , kullanımlarına göre mekanlar. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Mekan düzenleme ilkeleri ve organisazyonu; oranlama, sıralama, ritm. Mekan tanımlayan bileşenler; yatay ve düşey elemanlar. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Mekan sınır öğeleri; Donatı elemanları, ana aksanlar, duvar, renk, merdiven, | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Mekan örgütlemesi: Farklı işlevdeki mekandaki mobilya ile örgütleme ilkeleri. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Mekanın oluşumunu, kullanımını, değişimini ve ve algısını etkileyen faktörler. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Renk psikoloji, mekanda renk kullanımı. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Renk psikoloji, mekanda renk kullanımı. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
15 | Mekanda farklı malzeme dokuları, kullanımları ve algılama. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
16 | Final Sınavı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |