EN
  • Anasayfa
  • İMS222 Aydınlatma Teknikleri (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İMS222 - Aydınlatma Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Aydınlatma Teknikleri İMS222 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ercan GÜLER
Ders Veren
Amaç

Bu ders ile öğrencilerin aydınlatma problemleri için yeterli derecede iyi ve ekonomik bir çözüm sağlamak amacıyla aydınlatma tekniği esaslarına ilişkin bilgileri kavrayabilmeleri amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu ders, aydınlatmacılığın amacı ve türleri, fotometrik büyüklükler, fotometrik kanunlar, aydınlatmanın bileşenleri, ışık ve görme olayı, ışık kaynakları, aydınlatma hesabı konularını içermektedir.

Ders Kaynakları Aydınlatma Tekniği, Prof.Dr. Muzaffer ÖZKAYA
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Aydınlatma nedir? Ders
2 Aydınlatma Türleri Ders Tartışmalı Ders
3 Aydınlatma Şekilleri Ders Tartışmalı Ders
4 Aydınlatma Armatürleri Ders Tartışmalı Ders
5 Aydınlatma Terimleri Ders Tartışmalı Ders
6 Lamba Armatürleri Ders Tartışmalı Ders
7 İç Mekanda Aydınlatma Ders Tartışmalı Ders
8 ARA SINAV Ders
9 Yapılarda Aydınlatma Ders Tartışmalı Ders Gösterim
10 Konutta Aydınlatma Ders Tartışmalı Ders Gösterim
11 Ofis ve Bankalarda Aydınlatma Ders Tartışmalı Ders Gösterim
12 Sağlık Binalarında Aydınlatma Ders Tartışmalı Ders Gösterim
13 Vitrin ve Satış Mağazalarında Aydınlatma Ders Tartışmalı Ders Gösterim
14 Sergileme Aydınlatması Ders Tartışmalı Ders Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Aydınlatmacılığın konusunu, amacını ve türlerini tanımlayabilir Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Aydınlatma türlerini bilmek ve aydınlatma armatürlerini tanımlayabilir Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Uygun aydınlatma armatürünü seçebilir Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Işık ve görme olayını kavramak, ışık üretiminin temellerini kavrayabilir Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Lamba türlerini ayırt edebilir Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Aydınlatmacılığın konusunu, amacını ve türlerini tanımlayabilir - - - - - - - - - - - - -
Aydınlatma türlerini bilmek ve aydınlatma armatürlerini tanımlayabilir - - - - - - - - - - - - -
Uygun aydınlatma armatürünü seçebilir - - - - - - - - - - - - -
Işık ve görme olayını kavramak, ışık üretiminin temellerini kavrayabilir - - - - - - - - - - - - -
Lamba türlerini ayırt edebilir - - - - - - - - - - - - -