Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dekoratif Yüzey Boyama | İMS228 | 3 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Farklı yüzeyler üzerinde farklı malzeme ve tekniklerle birlikte ürünler ortaya çıkarabilme. Bunlarla birlikte teknik ve estetiğe uygun yüzeyler boyanarak dekoratif eşyalar ortaya koyabilme. |
Ders İçeriği |
Metal,cam ve kumaş boyama ve kullanım alanları, Kumaş boyamada kullanılan desenler, Desen çalışıp kumaşa aktarma, Kumaş boyama teknikleri, Ahşap boyama kullanım yerleri, Ahşap boyamada kullanılan araç-gereçler, Ürüne göre renk belirleme, Ahşap boyamada kullanılan desenler , Ahşap boyama teknikleri, Ahşap boyama süsleme teknikleri Dekoratif Yüzey Boyama dersinin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Akrilik Boya Resim Tekniği, Alwyn Crawshaw, İnkılap Kitabevi Ahşap Boyamada Değişik Teknikler "Kendin Yap", Kendin-Yap Dergisi Eğitim Dizisi Dekoratif ve Ahşap Boyama, M., V. Lopez Santacruz, İnkılap KitabeviAkrilik Boya Resim Tekniği, Alwyn Crawshaw, İnkılap Kitabevi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 14 | 42 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 21 | 1 | 21 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 21 | 1 | 21 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dekoratif yüzey boyama çeşitleri hakkında temel bilgi verilir. | Problem Çözme |
1 | Dekoratif yüzey boyama çeşitleri hakkında temel bilgi verilir. | Problem Çözme |
1 | Dekoratif yüzey boyama çeşitleri hakkında temel bilgi verilir. | Problem Çözme |
4 | Ahşap, cam, seramik, kumaş, deri, kağıt gibi yüzeylerde uygulanan boyama teknikleri ve boyaların özellikleri anlatılır. | Ders |
4 | Ahşap, cam, seramik, kumaş, deri, kağıt gibi yüzeylerde uygulanan boyama teknikleri ve boyaların özellikleri anlatılır. | Ders |
6 | Ahşap boyamada kullanılan araç-gereçlerin tanıtımı ve uygulaması | Ders |
6 | Ahşap boyamada kullanılan araç-gereçlerin tanıtımı ve uygulaması | Ders |
8 | vize | Ders |
9 | Ahşap boyamada kullanılan desenlerin tanıtımı ve uygulanışı | Ders |
10 | Kumaş boyama ve kullanım alanları | Ders |
11 | Kumaş boyamada kullanılan desenler | Ders |
12 | Desen çalışıp kumaşa aktarma | Ders |
13 | Kumaş boyama teknikleri | Ders |
13 | Kumaş boyama teknikleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ahşap, cam, seramik, kumaş gibi düz yüzeyleri boyama ve desenlendirme tekniklerini kavrar | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ahşap, cam, seramik, kumaş gibi düz yüzeyleri boyama ve desenlendirme tekniklerini kavrar | 5 | - | 5 | - | - | 5 | 5 | - | - | - | - | - | 4 |