Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Detay Bilgisi | İMS238 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı genel iç mekan ve mobilya detay çözümleri hakkında bilgi vermek ve öğrencilere güncel malzemeler, teknolojiler ve tekniklerle proje uygulamalarını kendine özgü ve inovatif şekillerde detaylandırabilmeleri için gerekli bilgiyi sağlamaktır. Ders, verilmiş bir iç mekanın detaylarına odaklanırken, izinler, standartlar ve söz konusu iç mekan birimlerinin hacimsel gereklilikleri konusunda farkındalık sağlamak amaçlamaktadır. Bununla ilgili olarak, bu derste, belli birimler ve fikstürlerle etkileşim içinde olan belli insan postürleri için gerekli hacimleri de incelenir. Dersin bir diğer amacı da aynı zamanda yapı çizimleri, belgeleri ve şartnameleri yoluyla tasarım iletişiminin ilkeleri konusunda bilgi vermektir. Bu anlamda, ders, temel yapı çizimi ile ilgili kabuller ve standartlar öğretmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Bu ders içmimari detay tasarımı ile ilgili bilgilerin ve tekniklerin öğretilmesini ve öğrencilerin kendi projelerinde öğrenilen bilgi ve tekniklerin kullanılması ile bir uygulama projesi ve detay projeleri geliştirmelerini kapsar. Her hafta 2 kısımdan oluşur. Birinci kısım ders anlatma, sunuş ve sınıf için tartışmaların oluşan kuramsal kısımdır. Dersin ikinci kısmı ise öğrencilerin her hafta projelerindeki tasarımlarının, uygulama ve datay çizimleri, ölçüler, stardartlar ve şartnama hazırlıklarının tartışıldığı bir çalıştay olacaktır. |
Ders Kaynakları |
Galer, I. A. R. (1987) Ergonomics/Human Factors
Grandjean, E. (1980)"...the most important principle of ergonomics: By: Kushal Jain – Edited by: Yosra M. Ahmed “The 7 Lamps of Architecture Criticism”, Lance Hosey, Jun 17, 2015 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders tanımının yapılması ve ön bilginin verilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Kapı pencere ve modüler yapı elemanlarına giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Pencereler, türleri ve örnek uygulamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Kapılar, türleri ve örnek uygulamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | İç mekanda modüler sistemler ve uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | İç mekanda modüler sistemler ve uygulamarı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | İç mekanda modüler sistemler ve uygulamarı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | İç mekanda döşeme sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | İç mekanda döşeme sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Detaylı uygulama projesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Detaylı uygulama projesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Detaylı uygulama projesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Detaylı uygulama projesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mevcut mekanlar arası kritik etme methodları ile tasarım trendleri, temel tasarım teknikleri, uygulama teknikleri vs karşılaştırabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Bir mekan üzerine , sadece olumsuz kritik etmek yerine oluşturulabilinecek alternatif çözümler hakkında fikir yürütebilecekler | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Grup içinde karşıt görüşteki fikirlerini ortak noktada birleştirip, sunumlarını hazırlayabilecekler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Mekan içindeki detay uygulama tekniklerini sınıflandırabilecekler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Karşılarına çıkan detayların eksiklerini tanımlayabilecekler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mevcut mekanlar arası kritik etme methodları ile tasarım trendleri, temel tasarım teknikleri, uygulama teknikleri vs karşılaştırabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir mekan üzerine , sadece olumsuz kritik etmek yerine oluşturulabilinecek alternatif çözümler hakkında fikir yürütebilecekler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Grup içinde karşıt görüşteki fikirlerini ortak noktada birleştirip, sunumlarını hazırlayabilecekler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mekan içindeki detay uygulama tekniklerini sınıflandırabilecekler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karşılarına çıkan detayların eksiklerini tanımlayabilecekler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |