EN
  • Anasayfa
  • İMS241 Konservasyon ve Rekontrüksiyon (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İMS241 - Konservasyon ve Rekontrüksiyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Konservasyon ve Rekontrüksiyon İMS241 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP
Ders Veren
Amaç

Taşınmaz bileşenleri koruma ve konservasyon bilgileri hakkında genel bilgi vermek.

Ders İçeriği

Koruma Düşüncesinin Gelişimi ve Kuramsal Temeli, Tarihi Eser Tanımı, Koruma Nedenleri, Çağdaş Restorasyon Kuramları, Tarihi Eserlerin Bozulma Nedenleri, Koruma Teknik ve Yöntemleri, Arkeolojik Alanların Korunması, Tarihi Çevre Koruma; Koruma ile İlgili Ulusal/Uluslar arası Kararlar.

Ders Kaynakları A.S.ÜLGEN, Anıtların Korunması ve Onarılması I,1943. D.KUBAN, “Restorasyon Kriterleri ve Carta Del Restauro” Vakıflar Dergisi 5,1962,149-152.
D. KUBAN, Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu. İstanbul,2002. B
Z. AHUNBAY, Tarihi Çevre koruma ve restorasyon,İstanbul 2011.
Z. ERES, Mimari ve Arkeolojik Koruma Kültürü üzerine Yazılar, 2016. Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Yöntemleri
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş: Dersin tanıtımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması
2 Restorasyon ve Konservasyon Kavramları ve İlgili Terminoloji Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması
3 Restorasyon ve Konservasyon konusunda Uluslararası Yasal Yasalar Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması
4 Mimari Restorasyon ve Konservasyon: Yapı tabanları, mozaik tabanlar, opus sectile tabanlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması
5 Mimari Restorasyon ve Konservasyon: Duvarlar, fresk ve seccolar Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması
6 Mimari Restorasyon ve Konservasyon: Capping ve diğer mimari koruma yöntemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması
7 Mimari Restorasyon ve Konservasyon: Korugan Yapılar Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması
8 Ara Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması
9 Mimari Restorasyon ve Konservasyon: Taşıma Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması
9 Öğrenci Ödevi ve Sunumları Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması
9 Öğrenci Ödevi ve Sunumları Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması
9 Öğrenci Ödevi ve Sunumları Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması
9 Öğrenci Ödevi ve Sunumları Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması
9 Öğrenci Ödevi ve Sunumları Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması
9 Öğrenci Ödevi ve Sunumları Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Doğal ve kültürel varlıklara karşı korunma bilincini geliştirebilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Mimari bina koruma ölçütleri hakkında bilgi edinebilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Restorasyon ve rekonstrüksiyon yöntemlerine ilişkin genel bilgi sahibi olma. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Genel konservasyon analizi ve ilkelerinin öğrenilmiş olması. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Mimari kavram ve terminolojisini öğrenebilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Doğal ve kültürel varlıklara karşı korunma bilincini geliştirebilme. - - - - - - - - - - - - -
Mimari bina koruma ölçütleri hakkında bilgi edinebilme. - - - - - - - - - - - - -
Restorasyon ve rekonstrüksiyon yöntemlerine ilişkin genel bilgi sahibi olma. - - - - - - - - - - - - -
Genel konservasyon analizi ve ilkelerinin öğrenilmiş olması. - - - - - - - - - - - - -
Mimari kavram ve terminolojisini öğrenebilme. - - - - - - - - - - - - -