Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Destekli Tasarım | İMZ108 | 2 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ercan GÜLER |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilgisayar ortamında 2 ve 3 boyutlu mimari çizim ve modelleme yapabilmek. |
Ders İçeriği |
Bilgisayar destekli tasarımın, mimari çizimler ile projelerde kullanımı. |
Ders Kaynakları |
Baykal, G., 2012, Her Yönüyle AutoCAD 2012, ALFA Yayıncılık, İstanbul.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 16 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,47 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve AutoCAD programının arayüz tanıtımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
2 | 2 boyutlu çizim araçlarının kullanımı 1 | Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma |
3 | 2 boyutlu çizim araçlarının kullanımı 2 | Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma |
4 | 2 boyutlu çizim araçlarının kullanımı 3 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
5 | 2 boyutlu çizim araçlarının kullanımı 4 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
6 | Düzenleme araçlarının kullanımı 1 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
7 | Düzenleme araçlarının kullanımı 2 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
8 | ARASINAV | Ders |
9 | Düzenleme araçlarının kullanımı 3 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
10 | Katmanlara ayırma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
11 | Ölçülendirme ve diğer pafta bilgileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
12 | Dış referans ve hazır mimari şablonların kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
13 | Nesne özelliklerini genel olarak düzenleme araçları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
14 | Genel tekrar ve proje çizimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Verilen bir projedeki çizimde ölçülendirme yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Temel çizim komutlarının kullanabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Çizim aşamasında düzenleme komutlarını kavrayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Çizimin çıktısı alınırken yazıcı ayarlarını tanımlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Verilen bir projedeki çizimde ölçülendirme yapabilir. | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 3 | 5 |
Temel çizim komutlarının kullanabilir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 5 |
Çizim aşamasında düzenleme komutlarını kavrayabilir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 1 | 3 | 5 |
Çizimin çıktısı alınırken yazıcı ayarlarını tanımlayabilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 3 |