Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İç Mekanda Mimari Stiller | İMS262 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Mobilya stillerini tarihsel olarak değerlendirebilmek. Mobilya terminolojisini tanımak. Tarihsel süreçte önemli binaları, mekânları ve mobilyaları tanımak. İç mekân kuramını kullanarak mesleğe eleştirel yaklaşım geliştirebilmek. |
Ders İçeriği |
Mobilyanın geçmişten günümüze kadar geçirmiş olduğu akımları ve evreleri öğrenir. Sanat akımlarından nasıl etkilendiği hakkında bilgi sahibi olur. |
Ders Kaynakları |
Mimarlığın Öyküsü, Leland M Roth, Kabalcı Yayınevi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mobilya Tarihine Giriş | Gösterim |
2 | Ortaçağ Mobilya Sanatı | Gösterim |
3 | Rönesans Mobilya Sanatı | Gösterim |
4 | Yeniçağ Mobilya Sanatı | Gösterim |
5 | Yakınçağ Mobilya Tarihi 1 | Gösterim |
6 | Yakınçağ Mobilya Tarihi 2 | Gösterim |
7 | Modern Mobilya 1 | Gösterim |
8 | Modern Mobilya 2 | Gösterim |
9 | Türklerde Mobilya | Gösterim |
10 | Mobilya Gelişim Süreci | Gösterim |
11 | İç Mekan Tasarımında Mobilyanın Önemi | Gösterim |
11 | İç Mekan Tasarımında Mobilyanın Önemi | Gösterim |
11 | İç Mekan Tasarımında Mobilyanın Önemi | Gösterim |
11 | İç Mekan Tasarımında Mobilyanın Önemi | Gösterim |
15 | Genel ders çıktılarının tartışılması | Tartışmalı Ders |
15 | Genel ders çıktılarının tartışılması | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mekanların ve mekanlarda kullanılan mobilyaların sanat akımlarından nasıl etkilendiğini öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Donatı elemanlarının gelişimlerini, kullanıldıkları döneme uygun olarak öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Mimaride stilleri tanıma ve öğrenme. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Mimarideki stillerin iç mekana yansıması ve mobilya üzerinden analizi. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Mimari stillerin ve iç mekan stillerinin tarihsel gelişimi ve dönem okuması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mekanların ve mekanlarda kullanılan mobilyaların sanat akımlarından nasıl etkilendiğini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Donatı elemanlarının gelişimlerini, kullanıldıkları döneme uygun olarak öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mimaride stilleri tanıma ve öğrenme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mimarideki stillerin iç mekana yansıması ve mobilya üzerinden analizi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mimari stillerin ve iç mekan stillerinin tarihsel gelişimi ve dönem okuması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |