EN
  • Anasayfa
  • İMS264 Bilgisayar Destekli 3D Modelleme (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İMS264 - Bilgisayar Destekli 3D Modelleme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayar Destekli 3D Modelleme İMS264 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ercan GÜLER
Ders Veren
Amaç

Bilgisayar destekli tasarım araçlarının endüstrideki yerinin kavratılması, endüstride yoğun olarak kullanılan programlar ile üç boyutlu çizim becerisinin geliştirilmesi, ileri düzey modelleme becerisi kazandırılması hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

Program kullanma becerisini arttıran ve üretime dönük pratik deneyim sağlayan üç boyutlu ileri düzeyde modelleme uygulamaları, iç mekân ve dış mekân modelleme, üç boyutlu nesne modelleme, poligon modelleme, animasyon ve hareketlendirme, sanal ortamda kamera ve ışık kullanabilme.

Ders Kaynakları Sketchup Ders Notları, Prof. Dr. Salih OFLUOĞLU
Sketchup Ders Notları, Prof. Dr. Salih OFLUOĞLU
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 109
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,27
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş Ders
2 3D Dijital Tasarım Tarihi Ders
3 Yüzey Ders Problem Çözme Gösterim
4 Modelleme Ders Problem Çözme Gösterim
5 Temel obje modelleme Ders Problem Çözme Gösterim
5 Temel obje modelleme Ders Problem Çözme Gösterim
5 Temel obje modelleme Ders Problem Çözme Gösterim
8 ARASINAV Ders
9 İç mekân modelleme Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim
9 İç mekân modelleme Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim
11 Dış mekân modelleme Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim
11 Dış mekân modelleme Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim
13 Işık Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim
14 Render ve Post-prodüksiyon Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
3D dijital tasarımın temellerini kullanma becerisini kazanmak Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
3D dijital tasarımın özelliklerine karar verebilecek ve bu özellikleri egzersizlerde kullanmak Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
3D dijital tasarımın prensiplerini anlayıp 3D tasarım elementlerini birleştirip 3D kompozisyon tasarlayabilecek bilgilere sahip olmak Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
İleri düzeyde 3D dijital tasarım anlayışını kavrayıp bunu eğitimleri boyunca yapacakları projelerde kullanabilecek seviyeye gelmek Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
3D dijital tasarımını analiz edip birçok farklı program kullanarak animasyon yaratabilmek Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
3D dijital tasarımın temellerini kullanma becerisini kazanmak - 4 5 5 - - 5 - 5 - - - 5
3D dijital tasarımın özelliklerine karar verebilecek ve bu özellikleri egzersizlerde kullanmak - - 5 5 - - - - - - - - -
3D dijital tasarımın prensiplerini anlayıp 3D tasarım elementlerini birleştirip 3D kompozisyon tasarlayabilecek bilgilere sahip olmak - - 4 5 - - - - - - - - -
İleri düzeyde 3D dijital tasarım anlayışını kavrayıp bunu eğitimleri boyunca yapacakları projelerde kullanabilecek seviyeye gelmek - - - 5 - - 5 - - - - - -
3D dijital tasarımını analiz edip birçok farklı program kullanarak animasyon yaratabilmek - - - 5 - - 5 - - - - - -