Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mobilya Tasarımı | İMS258 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sabır ERTEKİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Mekan kavramına bağlı olarak mobilya tasarımı yaklaşımları, mobilya kullanıcı ilişkisi, mobilya tasarımını etkileyen akımlar ve teknolojilerininin öğrenilmesi ve mobilya tasarım projelerine uygulanması. |
Ders İçeriği |
Mobilya tasarımında genel yaklaşımlar. İç ve dış mekana bağlı mobilya kavramı. Mobilya-kullanıcı ilişkisi. Mobilya tasarımını belirleyen akımlar ve teknolojisinin tasarıma yansıması. |
Ders Kaynakları |
Aras, R., “Mobilya Stilleri”, G.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi, Ankara, 2001.
Dinçel, K., Işık, Z., “Mobilya Sanat Tarihi” M.E.B. Basımevi, İstanbul, 1979. Miller, J., Miller, J., “The Antiques Directory Furniture”, USA, 1991. Yıldırım, K., Çınar, H., Togay, A. ve Sögütlü, C., In University-Industry Relations CAD Utilization and Education in Turkish Furniture Industry, 1st International Municipalities University and Industrial Sector Cooperation Symposium, Ankara, 23 and 24 October, 2003. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, kapsamı ve hedeflerinin anlatılması. | Ders |
2 | Mobilya tasarımının açıklanması | Ders |
3 | Mobilya tasarımında temel kavramlar ve genel yaklaşımlar | Ders |
4 | Mobilya tasarımını etkileyen akımlar ve teknolojiler | Ders |
5 | Güncel mobilya tasarım yaklaşımları | Ders |
6 | Mobilya ile ilgili kullanıcının ergonomik ölçülerinin anlatılması | Ders |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | Mobilya tasarımı ile ilgili malzeme özelliklerinin anlatılması | Ders |
9 | Mobilya-kullanıcı ilişkisinin anlatılması | Ders |
10 | Özel tasarımı yapılacak ödev hakkında açıklama | Ders |
14 | Mekâna yönelik proje uygulaması | Ders |
14 | Mekâna yönelik proje uygulaması | Ders |
14 | Mekâna yönelik proje uygulaması | Ders |
14 | Mekâna yönelik proje uygulaması | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mobilya kullanıcı etkileşiminin öğrenilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mobilya tasarımını etkileyen akımlar ve teknolojilerin öğrenilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Mobilya tasarım projeleri yapabilmesi | Ödev / Proje Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim Sözlü Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma |
Güncel mobilya tasarım yaklaşımlarının öğrenilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobilya kullanıcı etkileşiminin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mobilya tasarımını etkileyen akımlar ve teknolojilerin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mobilya tasarım projeleri yapabilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güncel mobilya tasarım yaklaşımlarının öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |