Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İç Mekan Proje Çizimi | İMS259 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ercan GÜLER |
Amaç |
Gelişmiş teknolojiyi sanat ve estetikle bütünleştirebilen, kendi kültür ve gelenekleriyle harmanlayıp özgün iç mekan tasarımları ortaya koyabilen, devlet ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücünü yetiştirmek hedefindedir. Bu hedefe yönelik olarak öğretim programı oluşturularak, uygun öğrenme ortamı sağlanarak ve teorik ile pratik çalışmaların yapılabilmesi için sınıf ve atölye ortamı öğrencilere sağlanmıştır. Özgüveni yüksek, mesleki açıdan yeterli, girişimcilik ruhuna ve estetik bakış açısına sahip, teknolojik gelişmeleri takip edebilen iç mekan tasarımı alanında ülkemizin ihtiyaç duyduğu bireyler yetiştirilmesi amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
İç mekânların tasarlanmasının önemini anlamayı, insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerin normları üzerine detaylı bilgi öğrenmeyi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi edinmeyi amaçlamaktadır. Ders içeriğine yaşamın geçtiği tüm alanların iç mekan tasarımlarının yapılması girmektedir. |
Ders Kaynakları |
Dinçel K., Işık Z., Ağaçişleri Teknik Resmi Ders Kitabı, (MEB 2001).
Neufert-Yapı Tasarımı ( Ernst Neufert) Mimarlık ( Biçim, mekan ve düzen ) ( Francis D.K. Ching ) İç mekan tasarımı(Francis D.K. Ching) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mesleki resim kavramının tanımı ve sınıflandırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
2 | Serbest elle çizim tekniği, Ölçülendirme, İşaretlemeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
3 | Serbest elle kesit alma ve önemi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
4 | Serbest elle detay çizme ve önemi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
5 | Serbest elle tarama yapmak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | Serbest elle perspektif çizmenin önemi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
7 | Serbest elle perspektif çizim yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
8 | Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Serbest elle doku ve gölge oluşturma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | Tekil mobilya net resimleri çizme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | Katman oluşturma, Tekil Mobilyada net resimler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | Tarama, Dolgu, Gölgelendirme Yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Kesit eksenleri belirlemek, Kesit çizmek, Kesitlerde tarama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | WC ve Mutfak Tasarımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kullanıcı gereksinimlerine uygun iç mekan tasarımı yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Mekanda yapılan eylemlere uygun mobilya tasarımı yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Yapılan tasarımlara ilişkin proje hazırlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Tekil mobilyaları çizer. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kullanıcı gereksinimlerine uygun iç mekan tasarımı yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mekanda yapılan eylemlere uygun mobilya tasarımı yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yapılan tasarımlara ilişkin proje hazırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tekil mobilyaları çizer. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |