Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yat Tasarımı | İMS268 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ercan GÜLER |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrenci bu ders ile yelkenli ve motoryatların tasarım esaslarını, özelliklerini öğretmek ve uygulamalı bir tasarım süreci gerçekleştirir. |
Ders İçeriği |
Yat tanımı ve yatların sınıflandırılması, Dizayn ifadesi ve dizayn isteklerinin belirlenmesi, dizayn spirali, Tekne form tiplerinin genel özellikleri ve karşılaştırılması, Genel yerleşim planı, Deplasman ve yarı deplasman tipi tekne formu tasarımı, Kayıcı tekne formunun özellikleri, Kayıcı tekne form tasarımı, Motor yat tasarımı, genel özellikler ve özel istekler, Yelkenli yat tasarımı, genel özellikler ve özel istekler, Yelkenli teknelerde salma ve yelken tasarımı, Yat üretim yöntemleri ve yat yapımında kullanılan malzemeler, Yatların tasarım standartları. |
Ders Kaynakları |
Yat Tasarımı Genel İlkeleri – Lars Larsson/Rolf Eliasson
Wooden Power Boats – Benjamin Mendlowitz/Maynard Bray |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yat tanımı ve yatların sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Dizayn ifadesi ve dizayn isteklerinin belirlenmesi, dizayn spirali | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Tekne form tiplerinin genel özellikleri ve karşılaştırılması | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Genel yerleşim planı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
5 | Deplasman ve yarı deplasman tipi tekne formu tasarımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Amaçlarına göre özelleşmiş tasarımlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Tipler ve sınıflandırmalar | |
8 | ARASINAV | Ders |
9 | Projelendirme aşamaları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
10 | Mekân kurgusu ve ilişkileri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Yat Mobilyaları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
12 | Mekanik alan ve sistemler | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
13 | Donanım ve Aksesuarlar | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
14 | Tasarım ve üretimde iş programı yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gezi Teknelerinin tarihsel, toplumsal ve ekonomik süreçlere bağlı olarak gelişimini bilir ve tasarım stillerini tanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Gezi Teknelerinin teknik yapısı, mekan kurgusu, tasarım ana ilkeleri ve ilişkileri konusunda temel kavramları öğrenir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Yat tasarım ve üretim sürecinde tasarımcının yeri yetkisi ve sorumluluklarını bilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Teklif projesi aşamasında üretime katılma koşullarını raporlayabilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Basit düzeyde projelendirilmiş tasarımlar üzerinde hakimiyetin koşullarını öğrenir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gezi Teknelerinin tarihsel, toplumsal ve ekonomik süreçlere bağlı olarak gelişimini bilir ve tasarım stillerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gezi Teknelerinin teknik yapısı, mekan kurgusu, tasarım ana ilkeleri ve ilişkileri konusunda temel kavramları öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yat tasarım ve üretim sürecinde tasarımcının yeri yetkisi ve sorumluluklarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Teklif projesi aşamasında üretime katılma koşullarını raporlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Basit düzeyde projelendirilmiş tasarımlar üzerinde hakimiyetin koşullarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |