EN
  • Anasayfa
  • İMS270 Müze Tasarımında Çağdaş Yaklaşımlar (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İMS270 - Müze Tasarımında Çağdaş Yaklaşımlar
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Müze Tasarımında Çağdaş Yaklaşımlar İMS270 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK
Ders Veren
Amaç

Çağdaş müzeciliğe ilişkin kavramlardan hareketle dünyada ve Türkiye'de müze eğitimi uygulamalarına ilişkin kuramsal örnekler, yasalar, kanunlar ve uygulama örneklerini incelemek ve Türkiye'de çağdaş müze eğitimi uygulamaları için gerekli kuramsal ve uygulama koşullarını araştırmak ve sorgulamak.

Ders İçeriği

Çağdaş müzeciliğe ilişkin kavramlardan hareketle dünyada ve Türkiye'de KÜLTÜREL MİRAS ve müzecilik uygulamalarına ilişkin kuramsal örnekler, yasalar, kanunlar ve uygulama örneklerini incelemek ve Türkiye'de çağdaş müzecilik uygulamaları için gerekli kuramsal ve uygulama koşullarını araştırmak amaçlanmaktadır. Bu bağlamda müze eğitimi önceliğinde geleneksel ve çağdaş müzecilik uygulamaları, dünyada müzecilik alanında yayımlanmış uluslararası bildirgeler ve içerikleri, Türkiye'de müzecilik uygulamalarının tarihçesi, Türkiye müzeleri, Dünya müzelerinden müze eğitimi uygulamaları araştırma ve raporlama, Türkiye müzeciliğinin geleceğine ilişkin görüş ve öneriler, raporlar değerlendirilmektedir.

Ders Kaynakları Walhimer, M. (2015). Museums101. U.S.: Rowman & Littlefield Publishers.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 KÜLTÜREL MİRAS VE MÜZE Ders Gösterim
2 MÜZE EĞİTİMİ NEDİR? YÖNTEM VE TEKNİKLER Ders Gösterim
3 ÇAĞDAŞ MÜZE VE YENİ MÜZEBİLİM Ders Gösterim
4 MÜZE TÜRLERİ ÖRNEK: ÇOCUK MÜZELERİ Ders Gösterim
5 Çağdaş Müze Örnekleri, Yurtdışı ve Yurtiçi müze incelemeleri Ders Gösterim
5 Çağdaş Müze Örnekleri, Yurtdışı ve Yurtiçi müze incelemeleri Ders Gösterim
5 Çağdaş Müze Örnekleri, Yurtdışı ve Yurtiçi müze incelemeleri Ders Gösterim
8 Arasınav Problem Çözme
9 Çağdaş Müze Örnek Analizleri Tartışmalı Ders Gösterim
9 Çağdaş Müze Örnek Analizleri Tartışmalı Ders Gösterim
9 Çağdaş Müze Örnek Analizleri Tartışmalı Ders Gösterim
9 Çağdaş Müze Örnek Analizleri Tartışmalı Ders Gösterim
9 Çağdaş Müze Örnek Analizleri Tartışmalı Ders Gösterim
14 Genel Tekrar Gösterim
14 Genel Tekrar Gösterim
16 Final Sınavı Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Müze kavramının ve öneminin öğrenilmesi Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Müze çeşitleri ve çağdaş müzecilik anlayışının irdelenmesi Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Çağdaş müzecilik ve çeşitlerinin öğrenilmesi Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Çağdaş müzecilik kavramı ve yurtiçi, yutdışı müze örneklerinin irdelenmesi Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Çağdaş müze örnekleri bağlamında analizler ve çıkarımların tartışılması Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Müze kavramının ve öneminin öğrenilmesi - - - - - - - - - - - - -
Müze çeşitleri ve çağdaş müzecilik anlayışının irdelenmesi - - - - - - - - - - - - -
Çağdaş müzecilik ve çeşitlerinin öğrenilmesi - - - - - - - - - - - - -
Çağdaş müzecilik kavramı ve yurtiçi, yutdışı müze örneklerinin irdelenmesi - - - - - - - - - - - - -
Çağdaş müze örnekleri bağlamında analizler ve çıkarımların tartışılması - - - - - - - - - - - - -