Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Desen | İMS273 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ercan GÜLER |
Ders Veren | |
Amaç |
Anlamak: Dizayn, resmetme, düzenleme gibi uğraşların temelini, deseni oluşturan açık koyu değerleri, sanatın kişisel yetenek ve olanaklarla doğrudan bağlantılı oluşunu ve her öğrencinin kendi kişisel gelişimi içinde üretimi. Bilmek: Klasik sanat yapıtları ve sanatçıları, desen teknikleri ve desenin çeşitliliği. Tartışmak: Klasik sanat eserlerini, sanatçıların farklı yaklaşımlarını, güncel sergileri ve sanat olaylarını. |
Ders İçeriği |
Çeşitli çizim malzemeleriyle, desen tekniklerinin incelenmesi ve uygulanması. Klasik sanatçılara ait çizim örneklerinin etüt edilmesi. Öğrencilerin üç boyutlu desen çizimlerini uygulaması için perspektifin temellerinin anlatılması ve uygulanması. Öğrencilerin çizim becerilerinin geliştirilmesi, istenen çizimi uygulama hakimiyetine sahip olunması. |
Ders Kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çizgisel desen araştırmaları, araştırma çizgisi ile model ve nesne uygulaması | |
2 | Çizgisel desen araştırmaları, tek çizgi ile model ve nesne uygulamaları | Ders Gösterim |
3 | Canlı ve cansız model kullanarak lekesel desen araştırmaları, açık-koyu ton ilişkileri | Ders Gösterim |
4 | Canlı model ve nesne ilişkisi kurularak renkli malzeme ile desen çizimi, | Ders Gösterim |
5 | İç mekan ve dış mekan çalışmalarında perspektif ve plan ilişkileri | Ders Gösterim |
5 | İç mekan ve dış mekan çalışmalarında perspektif ve plan ilişkileri | Ders Gösterim |
7 | İç mekan ve dış mekan çalışmalarında figür ve nesne ilişkileri | Ders Gösterim |
8 | ARASINAV | Ders |
9 | Kolaj malzeme kullanarak canlı modelden negatif alan ve pozitif alan çalışması | Ders Gösterim |
10 | Atölye içinde düzenlenmiş ölüdoğa çalışması | Ders Gösterim |
11 | Farklı çizgi teknikleri ve farklı çizermal zemelerin olanakları ile çalışma | Ders Gösterim |
12 | Modelden kısa süreli kroki çalışmaları | Ders Gösterim |
13 | Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları | Ders Gösterim |
14 | Hareket halindeki canlı modelden kroki çalışmaları | Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğa ve yaşamdaki güzelliklere, sanatsal ürünlere bilinçli bir şekilde yaklaşabilme yetisi edinirler | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Sanatsal ürünlere bakış ve yorumlarda kendi kişiliğini ve bilgi birikimini ortaya koyabilme becerisi kazanırlar | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Gördüğünü, gerektiğinde doğru olarak algılayıp tasarlayabilme, çizebilme, renklendirip kompoze edebilme becerisini geliştirirler | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Türk ve Dünya resim sanatı hakkında genel kültür edinirler | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğa ve yaşamdaki güzelliklere, sanatsal ürünlere bilinçli bir şekilde yaklaşabilme yetisi edinirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanatsal ürünlere bakış ve yorumlarda kendi kişiliğini ve bilgi birikimini ortaya koyabilme becerisi kazanırlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gördüğünü, gerektiğinde doğru olarak algılayıp tasarlayabilme, çizebilme, renklendirip kompoze edebilme becerisini geliştirirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk ve Dünya resim sanatı hakkında genel kültür edinirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |