Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Teknoloji Mimari ve Tasarım | İMS279 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP |
Ders Veren | |
Amaç |
19. yy’dan günümüze kadarki teknolojik gelişmelerin irdelenmesi ile sanat ve tasarım dünyasının dönüşümüne tanıklık etmek, bu üç alanın nasıl birbirinden beslendiğini, günümüz tasarım odaklı düşünme kavramının nasıl ortaya çıktığı konularının kavranması ile öğrencilere sanat ve tasarım süreçleri hakkında bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bilgi çağı, sanat ve tasarım ilişkisi |
Ders Kaynakları |
20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Ahu Antmen, 2010, Sel Yayınları.
Art of the 20th Century, Ed. Ingo F. Walther Vol II, 2005, Taschen. Sanatın Öyküsü, Ernst Hans Josef Understanding Design, Kees Dorst, 2006, BIS Publishers. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Teknoloji ve sanat kavramlarının tanıtılması | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
2 | Sanayi devrimi ve makineleşme süreci | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
3 | Buhar çağı ve elektriğin icadı | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
4 | Mekanik üretim çağı ve dünya fuarları | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
5 | Arts & Crafts ve Art Nouveau’nun doğuşu | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | Makine estetiği ve Kübizm | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
7 | Yeni Dünyayı en baştan inşa etmek, Konstrüktivizm | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
8 | Ara Sınav | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | 1. Dünya Savaşı ve Dadaizm | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | Büyük ekonomik buhran ve gelecek yaratma arzusu | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | 2. Dünya Savaşı ve Soyut Dışavurumculuk | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | Sibernetiğin doğuşu | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Tasarım odaklı düşünme kavramının ortaya çıkışı | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Bilgi çağı, sanat ve tasarım ilişkisi | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Teknoloji, sanat ve tasarım ilişkisini anlama ve karşılaştırma becerisi kazanma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Sanat ve tasarım tarihi, tarihte yer etmiş önemli eserler, sanatçılar ve tasarımcılar hakkında bilgi edinme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Tasarım odaklı düşünme hakkında bilgi edinme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teknoloji, sanat ve tasarım ilişkisini anlama ve karşılaştırma becerisi kazanma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat ve tasarım tarihi, tarihte yer etmiş önemli eserler, sanatçılar ve tasarımcılar hakkında bilgi edinme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım odaklı düşünme hakkında bilgi edinme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |