Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Konut Mutfaklarında Tasarım İlkeleri | İMS283 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sabır ERTEKİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Konut mutfaklarının genel özelliklerini ve tasarım ilkelerini öğretmek ve bu doğrultuda fonksiyonel mutfak tasarımları yaptırmak. |
Ders İçeriği |
Mutfaklarda yer alan aktivitelere ilişkin boyutlar; Konut Mutfaklarında Tasarım Kriterleri: Mutfak tipleri, tanımları ve özellikleri, Mutfağın konut mutfaktaki çalışma merkezleri, Mutfakta yer alması gereken donatı elemanları, Mutfaktaki tezgahlar, Mutfaktaki depolama, Mutfaklarda performans ölçütleri. |
Ders Kaynakları |
Pile, J.F. (1995) Interior Design. Hary N Abrams, Incorpotated: NYBaytin, N (1980) Konut Islak Mekanları, Tübitak:ANKARA
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Konutlarda mutfak tasarımı ve ergonomi. | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
2 | Antropometri ve temel hareketlere ilişkin boyutlar. | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
3 | Mutfaklarda yer alan aktivitelere ilişkin boyutlar. | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
4 | Konut mutfaklarında tasarım kriterleri. | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
5 | Mutfak tipleri, tanımları ve özellikleri, Mutfağın konut birimi içerisindeki yeri ve diğer mekanlarla ilişkisi. | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
6 | Mutfakta çalışma yüzeyleri ve mutfaktaki çalışma merkezleri. | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
7 | Mutfakta yer alması gereken donatı elemanları. | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Mutfaktaki tezgahlar ve mutfakta depolama üniteleri | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
10 | Konut mutfaklarında kullanılan malzeme türleri. | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
11 | Bir mutfak tasarımı projesinin verilmesi ve konuya ilişkin tartışmalar. | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
12 | Proje görüşmesi, eskiz geliştirme ve değerlendirme | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
12 | Proje görüşmesi, eskiz geliştirme ve değerlendirme | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
12 | Proje görüşmesi, eskiz geliştirme ve değerlendirme | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Konut mutfaklarını ergonomik olarak tasarlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Konut mutfaklarındaki tasarım kriterlerini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Konutlardaki mutfak tiplerini, özelliklerini bilir ve diğer mekanlarla ilişki kurar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Konut mutfaklarında bulunması gereken donatı elemanlarını bilir ve tasarlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Konut mutfaklarını ergonomik olarak tasarlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konut mutfaklarındaki tasarım kriterlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konutlardaki mutfak tiplerini, özelliklerini bilir ve diğer mekanlarla ilişki kurar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konut mutfaklarında bulunması gereken donatı elemanlarını bilir ve tasarlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |