Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzmanlık Alan | MMM7000 | 6 + 0 | 10,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Süleyman CAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Özkan KÜÇÜK Prof. Dr. Miraç ALAF Dr. Öğr. Üyesi Şenol AVCI Dr. Öğr. Üyesi Betül YILDIZ Doç. Dr. Fatih APAYDIN Doç. Dr. Burak ÖZTÜRK |
Amaç |
Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir. |
Ders İçeriği |
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirleme, bununla ilgili alan yayın taraması yapma, araştırma sürecini planlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, sonuçlar çıkarma, bulguları düzenleme ve rapor haline getirme vb. |
Ders Kaynakları |
Day, A. Robert. (2003). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay(çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları.,
Ünver, Ü. , Kelesoğlu, A. & Küçükkaya, E. (2017).Mühendislik Disiplinleri İçin Bilimsel Makale Yazım Esasları . Yalova Sosyal Bilimler Dergisi , 7 (13) , 235-247 Kırbaş, D. Ekim, Çevik,F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları.Yüksek lisans tezkonusu ile ilgili kitap ve makaleler, sciencedirect.com |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 248 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 9,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
14 | Tez konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
14 | Tez konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
14 | Tez konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
14 | Tez konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Olası tez konularını belirler. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Tez konusunu belirler. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Tez konusu ile ilgili yayın taraması yapar. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Tezi ile ilgili araştırmalarını gerçekleştirir. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Olası tez konularını belirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tez konusunu belirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tez konusu ile ilgili yayın taraması yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tezi ile ilgili araştırmalarını gerçekleştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |