Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Araştırma ve Proje Teknikleri | ECY5501 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ YÖNETİMİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY |
Ders Veren | Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY |
Amaç |
Bilimsel çalışmalarda elde edilen bulgular ne kadar önemli olursa olsun yayın şeklinde sunulamadığı takdirde hakettiği değeri göremeyecektir. Bu nedenle yapılan çalışmaların en uygun şekilde sunulması gerekmektedir. Bu ders kapsamında özellikle akademik hayata yeni başlayan bilim insanlarına temel hatlarıyla yayın yapmanın önemli noktaları hakkında bilgiler verilecektir. Ders kapsamında bilimsel yayının ne anlama geldiğinin yanı sıra, bir makalenin temel öğelerinden bahsedilip, yayımlama süreci hakkında da bilgiler verilecektir. Son olarak ders kapsamında anlatılanların uygulanabilmesi adına öğrencilerden bir makale yazarak pratikte bilgileri kullanmaları sağlanacaktır. |
Ders İçeriği |
Bilimsel metodoloji, proje, tez ve makale yazımı için kılavuz niteliğinde olan bu derste öğrenciler dönem boyunca hocaların rehberliğinde TÜBİTAK formatında birer araştırma projesi yazacaklardır. |
Ders Kaynakları |
Scopus-Web of Science veritabanları
EndNote, Mendeley, Zotero, Papers vb referans düzenleyici programlar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 14 | 112 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 201 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimsel yayın nedir? | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Bilimsel yayının ilk basamağı “problemi bulma ve çözüm önerilerini geliştirme” nasıl yapılır? | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Hipotez geliştirme ve kaynak araştırması nasıl yapılır? | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Bir makaleyi okurken nasıl değerlendirmek gerekir? | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Başlık, özet, giriş ile materyal ve yöntem nasıl hazırlanır? | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Sonuçlar ve tartışma nasıl yazılır? | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Makalede kaynak gösterimi, tablo ve şekil ekleme nasıl yapılır? | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Yazılan makale nereye ve nasıl sunulur? | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Değerlendirme işlemi ve yayım süreci | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Tez nasıl yazılır? | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Sözlü sunum ve poster nasıl hazırlanır? | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Veri tabanları ve dergiler | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Yayın yapma etiği | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Uygulama | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilim ve bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları tartışabilecektir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel araştırma sürecini betimleyebilecektir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel araştırma yöntemlerini tartışabilecektir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel araştırma raporu hazırlama sürecini açıklar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilim ve bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları tartışabilecektir. | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 5 |
Bilimsel araştırma sürecini betimleyebilecektir. | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini tartışabilecektir. | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |
Bilimsel araştırma raporu hazırlama sürecini açıklar. | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 |