Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Enerji Sistemleri Mühendislik Bilgisi | ECY5503 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ YÖNETİMİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini Enerji Sistemleri Mühendisliği problemlerine uygulama becerisi kazandırarak, öğrencilere temel mühendislik bilgisi vermek. Mevcut enerji kaynaklarını ve üretim yerlerinin çevreye olumsuz etkilerini araştırmak ve gidermek üzerine çalışmalar yapmak. |
Ders İçeriği |
Enerjinin elde edilme yöntemlerini açıklamayı, sanayinin ihtiyaç duyduğu nitelik ve miktarda enerji teminini araştırmayı, konut ve sanayi sektöründe enerji etkinliğini artırma, enerji kayıplarını azaltma tekniklerini araştırma. |
Ders Kaynakları |
Energy systems, Carrow, Robert., New York : McGraw Hill, 1999.
Energy systems engineering evaluation and implementation, Vanek, Francis M., New York : McGraw-Hill, 2008. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Enerjinin tanımı, ısıl iletkenlik, yoğunluk, basınç ve temel tanımlar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Enerji kaynaklarının sınıflandırılması ve enerji kaynaklarının bölgesel dağıtımı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Geleneksel enerji kaynakları (petrol, kömür vs.) ve bunların çevreye etkisi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Alternatif enerji kaynaklarının sınıflandırılması ve çevresel problemlerin çözümünde rolleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Güneş enerjisi sistemlerinin temel yapısı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Hidrolik, biyogaz ve biyokütle enerji sistemlerinin temel yapısı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Nükleer enerji sistemlerinin temel yapısı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Rüzgar enerjisi sistemlerinin temel yapısı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Dalga enerjisi sistemlerinin temel yapısı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Jeotermal enerji sistemlerinin temel yapısı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Buhar gücü üretim sistemlerinin temel yapısı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | İçten yanmalı motorların temel yapısı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Gaz gücü üretim sistemlerinin temel yapısı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Genel değerlendirme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Enerji sistemleri mühendislik bilgisini öğrenme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Enerji çalışmaları konusunda uygulamalı yeterliliklere sahip olabilme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Enerji verimliliği hakkında bilgi sahibi olabilme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Enerji kaynaklarının ve üretim yerlerinin çevreye olumsuz etkilerini araştırabilme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Enerjinin elde edilme yöntemlerini açıklayabilme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Enerji sistemleri mühendislik bilgisini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerji çalışmaları konusunda uygulamalı yeterliliklere sahip olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerji verimliliği hakkında bilgi sahibi olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerji kaynaklarının ve üretim yerlerinin çevreye olumsuz etkilerini araştırabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerjinin elde edilme yöntemlerini açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |