Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Enerji Yatırımları Yönetimi | ECY5512 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ YÖNETİMİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fahriye Begüm YILDIZELİ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Fahriye Begüm YILDIZELİ |
Amaç |
Bu dersin temel amacı çerçevesinde tarihsel perspektiften enerji dönüşümleri, temel süreçler, enerji kaynakları, enerji politikaları, planlama ve stratejiler ile birincil ve ikincil kaynakların potansiyel, kullanım ve rezerv durumları değerlendirilecektir. Bunların yanı sıra, Dünyada ve Türkiye’de genel enerji görünümü, ulusal ve uluslararası enerji politikaları, sektörel enerji tüketimi ve sorunları ile piyasalar kurumlar, karar süreçlerinin analiz edilmesi planlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Dersin işleniş yöntemi anlatım, soru-cevap ve tartışma üzerinedir. Bu sebeple öğrencilerin mazeret bildirilmediği takdirde tüm derslere katılması beklenmektedir. Haftalık konularla ilgili öğrencilerin derslere hazırlıklı gelmesi gerekmektedir. Öğrenciler belirtilen görüşme saatlerinde öğretim üyesiyle bilgi alışverişinde bulunabilirler. Dersin ölçme ve değerlendirmesi %30 ara sınav, %20 Ödev, %10 Sunum ve %40 yarıyıl sonu sınavı seklinde olacaktır |
Ders Kaynakları |
Hasret Çomak, Caner Sancaktar, Zafer Yıldırım, Enerji Diplomasisi, İstanbul: Beta Yayınları, 2015.
Mustafa Ilbas, Enerji-Politik Dünya ve Türkiye, İstanbul: Berikan Yayınevi, 2014. Levent Aydın, Enerji Politikaları ve Ekonomisi, Seçkin Yayıncılık, 2016. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 3 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 3 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 3 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 30 | 30 |
Final | Final | 1 | 50 | 50 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 30 | 60 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Kavramsal çerçeve-Enerji sektörüne ilişkin temel kavramlar | Tartışmalı Ders |
3 | Kömür: Tarih, Kaynaklar, Dünya’da ve Türkiye’de politika ve piyasalar | Tartışmalı Ders |
4 | Petrol: Tarih, Kaynaklar, Dünya’da ve Türkiye’de politika ve piyasalar | Tartışmalı Ders |
5 | Doğal Gaz: Tarih, Kaynaklar, Dünya’da ve Türkiye’de politika ve piyasalar | Tartışmalı Ders |
6 | Su Kaynakları ve Hidrolik Enerji | Tartışmalı Ders |
7 | Nükleer Enerji: Kaynak, Politika ve Yatırımlar üzerine değerlendirmeler | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Elektrik Enerjisi: Piyasalar, Ticareti ve Dünyadaki trendler | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Enerji Politikaları ve Uluslararası İlişkiler: Ulusal ve Uluslararası Enerji Politikaları, Jeopolitik ve Enerji Güvenliği | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Türkiye’de Enerji Politikaları: Kurumlar, Karar Süreçleri ve Politikalar TBMM, Enerji Bakanlığı, EPDK, Diğer Kamu Kurum ve Kuruluşları | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | Avrupa’da Enerji Politikaları: Kurumlar, Karar Süreçleri ve Politikalar Uluslararası kuruluşlar, ÇUŞ, Sivil Toplum Örgütleri, İş Dünyası, Üniversite ve Bilim Dünyası, Diğer Aktörler ve Piyasa Oyuncuları ve, Mevzuat | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | Dünya’da Enerji Politikaları: Kurumlar, Karar Süreçleri ve Politikalar Uluslararası kuruluşlar, ÇUŞ, Sivil Toplum Örgütleri, İş Dünyası, Üniversite ve Bilim Dünyası, Diğer Aktörler ve Piyasa Oyuncuları ve, Mevzuat | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Öğrenci Sunumları | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sektörel enerji tüketimini analiz edebilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Enerji politikalarını belirleyebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Sektörel enerji sorunlarını belirleyip çözmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sektörel enerji tüketimini analiz edebilmek | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Enerji politikalarını belirleyebilme | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Sektörel enerji sorunlarını belirleyip çözmek | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |