Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sürdürülebilir Enerji ve Çevre | ECY5521 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ YÖNETİMİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY |
Ders Veren | Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN |
Amaç |
Sürdürülebilir enerji ve çevre ilişkisinin ayrıntılı ele alınmasını amaçlar. |
Ders İçeriği |
Enerji Politikaları ve Sürdürülebilirlik ve Çevre Kavramı, Küresel Sürdürülebilir Enerji Politikaları, Dünyada Enerji ve Çevre Yaklaşımı: Avrupa Birliği ve Türkiye, Enerji Çevre İlişkisi ve Kalınma Planları. |
Ders Kaynakları |
Galarraga, I., González-Eguino, M., & Markandya, A. (Eds.). (2011). Handbook of sustainable energy. Edward Elgar Publishing.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %45 |
Toplam | %45 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %45 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Enerji Politikaları ve Sürdürülebilirlik ve Çevre Kavramı | Grup Çalışması |
2 | Küresel Sürdürülebilir Enerji Politikaları | Grup Çalışması |
3 | Dünyada Enerji ve Çevre Yaklaşımı: Avrupa Birliği ve Türkiye | Grup Çalışması |
4 | Enerji Çevre İlişkisi ve Kalınma Planları | Grup Çalışması |
5 | Küresel Isınma; Sera Etkisi ve İklim Değişikliği; Kyoto Sözleşmesi: Karbon Ayak İzi, Karbon Yönetimi ve Planlaması | Grup Çalışması |
6 | Enerji İçin Çevresel Etki Değelendirmesi (ÇED) | Grup Çalışması |
7 | Çevresel Etki Değerlendirmesinde Temel Kavramlar | Grup Çalışması |
8 | Çevresel Etki Değerlendirmesi Kanun ve Yönetmelikleri | Grup Çalışması |
9 | Enerji Üretimi ve Tüketiminin Çevresel Etkileri | Grup Çalışması |
10 | Geleneksel Enerji Kaynaklarının Çevresel Etkileri: Kömür, Petrol | Grup Çalışması |
11 | Geleneksel Enerji Kaynaklarının Çevresel Etkileri Doğalgaz, Nükleer Santraller | Grup Çalışması |
12 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları ve Çevresel Etkileri: Hidroelektrik, Güneş | Grup Çalışması |
13 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları ve Çevresel Etkileri: Rüzgar, Jeotermal, Biyokütle ve Dalga | Grup Çalışması |
14 | Enerji Yönetimi ve Çevresel Etkileri: Enerji Tasarrufu ve Verimlilik | Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Enerji politikaları ve sürdürülebilirlik ve çevre kavramı hakkında bilgi sahibi olacaktır. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Küresel sürdürülebilir enerji politikaları hakkında bilgi sahibi olup yorum yapabilme yeteneğine sahip olacaktır. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Enerji çevre ilişkisi ve kalınma planları hakkında bilgi sahibi olup yorumlayabilecektir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Enerji politikaları ve sürdürülebilirlik ve çevre kavramı hakkında bilgi sahibi olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küresel sürdürülebilir enerji politikaları hakkında bilgi sahibi olup yorum yapabilme yeteneğine sahip olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerji çevre ilişkisi ve kalınma planları hakkında bilgi sahibi olup yorumlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |