Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yeni ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları | ECY5523 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ YÖNETİMİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN |
Amaç |
Alternatif enerji kaynaklarının ve boyutlarının belirlenmesi, bunların kimyasal bileşimler, bu enerji kaynaklarının tasarımı, üretim birimlerinin kullanılması, küçük ölçekteki sistemlerin büyük ölçektekilere göre durumlarının değerlendirilmesi ve bunlardan elde edilen ürünlerin geleneksel yakıt kaynakları ile kıyaslanması, bunun pozitif etkilerinin vurgulanması |
Ders İçeriği |
Yeni ve yenilenebilir enerji kaynakları ayrıntılı bir şekilde ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Energy Technology Handbook”, Considine,D.,(editor), McGraw – Hill,(1977).
Renewable energy resources, Twidell, John W. , Weir, Anthony D. (1987),E.and F.N |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 25 |
Ödev 2 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 10 | 1 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 11 | 1 | 11 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yeni ve yenilenebilir enerji kaynakları ve geleneksel enerji kaynaklarının tanımı, açıklanması, Türkiye’de ve dünyada yenilebilir enerji kaynaklarının durumu | Ders |
2 | Hidrolik enerji ve uygulamaları | Ders |
3 | Güneş enerjisi ve uygulamaları, | Tartışmalı Ders |
4 | Solar-termal yöntemler | Ders |
4 | Solar-termal yöntemler | Ders |
6 | Rüzgar enerjisi, kullanım alanları ve teknolojisi | Ders |
7 | Jeotermal enerji, kullanım alanları ve teknolojisi | Ders |
8 | Biyokütle enerjisi ve uygulamaları | Ders |
9 | Hidrojen enerjisi ve uygulamaları | Ders |
10 | Dalga enerjisi ve denizden enerji üretimi | Ders |
11 | Yakıt hücreleri ve uygulama alanları | Ders |
11 | Yakıt hücreleri ve uygulama alanları | Ders |
14 | Enerji verimliliği ve enerji sistemlerindeki yeni teknolojik gelişmeler. | Ders |
14 | Enerji verimliliği ve enerji sistemlerindeki yeni teknolojik gelişmeler. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dünyada ve ülkesindeki enerji kaynaklarını tanıyarak, enerji kaynaklarını inceleme fırsatı bulur. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci yeni ve yenilenebilir enerji kaynaklarını, geleneksel enerji kaynaklarından ayırt edebilme becerisine sahip olur. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yeni ve yenilenilir enerji kaynaklarına ilgisi artar. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Enerji verimliliği kavramı ile tanışıp ülkesinde ve dünyada enerjiyi en verimli şekilde kullanma yoluna gider. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünyada ve ülkesindeki enerji kaynaklarını tanıyarak, enerji kaynaklarını inceleme fırsatı bulur. | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 |
Öğrenci yeni ve yenilenebilir enerji kaynaklarını, geleneksel enerji kaynaklarından ayırt edebilme becerisine sahip olur. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 2 |
Yeni ve yenilenilir enerji kaynaklarına ilgisi artar. | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 |
Enerji verimliliği kavramı ile tanışıp ülkesinde ve dünyada enerjiyi en verimli şekilde kullanma yoluna gider. | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 |