Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Enerji Sektöründe Bilgisayar Uygulamaları | ECY5525 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ YÖNETİMİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Vedat MARTTİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı temel bilgisayar kavramlarını, enerji sektöründeki uygulamaları ve Yapay zeka yöntemlerini anlatmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu derste temel bilgisayar kavramlarını, enerji sektöründeki akıllı - sürdürülebilir uygulamalar ve Yapay zeka kavramı ve yöntemlerini anlatılmaktır. |
Ders Kaynakları |
İlgili kitaplar, makaleler, bildiriler
Artificial Intelligence: A Modern Approach. Stuart Russell, Peter Norvig, Prentice Hall, Second Edition Yapay Zeka-Prof.Dr Vasif Vagifoğlu Nabiyev ,Seçkin Yayınevi-2012-4.Baskı Enerjide Yapay Zekanın Rolü Raporu-TÜBA Yayınları-2022 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 40 | 1 | 40 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 50 | 1 | 50 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Bilgisayar Kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Akıll ve sürdürülebilir teknolojiler ve uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Akıll ve sürdürülebilir teknolojiler ve uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Akıll aydınlatma uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Yapay zeka kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Yapay Zekada Sınıflandırma Örnekleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Yapay Zekada Kümeleme Örnekleri | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Yapay Sinir Ağları ve Derin Öğrenme kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Yapay Sinir Ağları ve Derin Öğrenme kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Enerji Sektöründe Yapay Zeka Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Enerji Sektöründe Yapay Zeka Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Enerji Sektöründe Yapay Zeka Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Ödev-Proje Sunumları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Enerji yönetiminde sürdürebilirlik ve ilgili bilgisayar uygulamalarını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Yapay Zeka ve kavramlarını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Yapay zeka ve enerji yönetiminde uygulamalarını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Enerji yönetiminde sürdürebilirlik ve ilgili bilgisayar uygulamalarını öğrenir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Yapay Zeka ve kavramlarını öğrenir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Yapay zeka ve enerji yönetiminde uygulamalarını öğrenir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |