Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İklim Değişikliği ve Karbon Piyasaları | ECY5528 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ YÖNETİMİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ileri düzey ders, yüksek lisans öğrencilerine iklim değişikliği ve karbon piyasası konuları arasındaki ilişki üzerine eleştirel bir bakış açısı kazandırmayı hedeflemektedir. Ayrıca, ders kapsamında iklim değişikliği konularının ekonomik, politik ve çevresel bir perspektiften analiz edilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, iklim değişikliği, enerji ve çevre konularını eleştirel olarak analiz edebilmek için tasarlanmıştır. Ders kapsamında işlenecek konular, ekonomik ve politik bakış açılarıyla ele alınacaktır. Bu bağlamda, iklim değişikliği müzakereleri ve karbon piyasalarında yaşanan gelişmeler detaylı bir şekilde tartışılacaktır. |
Ders Kaynakları |
Ders notları ve PowerPoint sunumlar
IPCC, 2022: Climate Change 2022: Impacts, Adaptation, and Vulnerability. Contribution of Working Group II to the Sixth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change [H.-O. Pörtner, D.C. Roberts, M. Tignor, E.S. Poloczanska, K. Mintenbeck, A. Alegría, M. Craig, S. Langsdorf, S. Löschke, V. Möller, A. Okem, B. Rama (eds.)]. Cambridge University Press. Cambridge University Press, Cambridge, UK and New York, NY, USA, 3056 pp., doi:10.1017/9781009325844. Azapagic, A., Perdan, S., & Clift, R. (Eds.). (2004). Sustainable development in practice: case studies for engineers and scientists. John Wiley & Sons. Perdan, S., & Azapagic, A. (2011). Carbon trading: Current schemes and future developments. Energy policy, 39(10), 6040-6054. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türkiye Elektrik Piyasasının Yapısı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Enerji Ekonomisi I | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Enerji Ekonomisi II | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Enerji Ticareti ve Portföy Yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Yenilenebilir Enerji Piyasası, Temiz Enerji Teknolojileri ve Çevresel Piyasalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | İklim Değişikliği, Kyoto ve Karbon Piyasaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | İklim Değişikliği, Kyoto ve Karbon Piyasaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Karbon Ticareti ve İşletmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Tarihsel Arka Plan: Enerji, Çevre ve Kalkınma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Türkiye Enerji Piyasaları: Statü, Yapı, Gelişmeler ve Çevresel Etki | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Türkiye’de Enerji Politikalarının ve Projelerinin Geleceği | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Türkiye’de Enerji Politikalarının ve Projelerinin Geleceği | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Yeşil Devrim ve Uygulamaları- Teşvik Mekanizmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Küresel ısınma, enerji ve çevre ilişkileri kapsamında iklim değişikliğinin tarihsel arka planını tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
İklim değişikliği konularında Türkiye'nin pozisyonunu tartışabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Karbon piyasalarının yapısını ve bu piyasalarda yaşanan gelişmeleri analiz edebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
İklim değişikliği üzerine yapılan uluslararası müzakereleri analiz edebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Küresel ısınma, enerji ve çevre ilişkileri kapsamında iklim değişikliğinin tarihsel arka planını tanımlayabilecektir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 |
İklim değişikliği konularında Türkiye'nin pozisyonunu tartışabilecektir. | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 |
Karbon piyasalarının yapısını ve bu piyasalarda yaşanan gelişmeleri analiz edebilecektir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 |
İklim değişikliği üzerine yapılan uluslararası müzakereleri analiz edebilecektir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 |