Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kimya | ZMH105 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze (örgün öğretim) |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel kimya kavramlarını tanımlamak, bu bilgileri yorumlama ve sentezleme yeteneğini kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Maddelerin Özellikleri ve Ölçümü, Atomlar ve Atom Kuramı, Kimyasal Bileşikler, Kimyasal Tepkimeler, Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri, Asitler ve Bazlar. |
Ders Kaynakları |
Temel Üniveriste Kimyası, Sarıkaya, Y., Erdik, E.,, Gazi Kitap Evi, 18. Baskı,2007
Genel Kimya, İlkeler ve Modern Uygulamalar, R.H.Petrucci, W.S.Harwood, F.G.Herring, 8. Baskı, 2005, Palme Yayıncılık.nları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Maddenin özellikleri ve Ölçümü | |
1 | Maddenin özellikleri ve Ölçümü | |
3 | Atomlar ve Atom Kuramı | |
3 | Atomlar ve Atom Kuramı | |
6 | Kimyasal Bileşikler | |
6 | Kimyasal Bileşikler | |
10 | Kimyasal Tepkimeler | |
8 | Arasınav, Genel Tekrar | |
10 | Kimyasal Tepkimeler | |
10 | Kimyasal Tepkimeler | |
11 | Çözeltiler ve Fiziksel Özellikler | |
12 | Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri | |
13 | Asitler ve Bazlar | |
13 | Asitler ve Bazlar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kimyadaki temel kavramları öğrenir | |||
Kimya ile ilgili temel problemleri çözer | |||
Kimyasal formülleri yazar | |||
Reaksiyonları kimyasal denklemlerle ifade eder |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimyadaki temel kavramları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kimya ile ilgili temel problemleri çözer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kimyasal formülleri yazar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Reaksiyonları kimyasal denklemlerle ifade eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |