Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarımsal Mekanizasyon | ZDF205 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin tarımsal mekanizasyon sistemini anlayabilmesini sağlamak, tarımda kullanılan alet ve makinaların ayar ve kullanımlarını yapabilmek |
Ders İçeriği |
Tarımda güç iletimi, enerji ve motorlar, traktörler, toprak işleme makinaları, ekim, dikim ve gübreleme makinaları, bitki koruma makinaları, hayvansal üretim makinaları, hasat ve hasat sonrası mekanizayon uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 13 | 52 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 2 | 8 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarımsal mekanizasyonun tanımı, tarihsel gelişimi, yararları | |
2 | Tarımsal üretimde mekanizasyon sistemi, Tarımda kullanılan enerji kaynakları ve tarım traktörleri | |
3 | Tarım traktörleri (işlevsel özellikleri) | |
4 | Toprak işleme alet ve makinaları | |
4 | Toprak işleme alet ve makinaları | |
6 | Ekim, dikim ve gübreleme makinaları | |
7 | Ara sınav | |
6 | Ekim, dikim ve gübreleme makinaları | |
9 | Hassas ekim makinaları | |
10 | Sulama mekanizasyonu | |
11 | Bitki koruma makineleri | |
12 | Sulama ve sera mekanizasyonu | |
13 | Ahır mekanizasyonu | |
14 | Hasat-Harman makineleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toprak işleme uygulamaları ve makinaları konusunda bilgi sahibi olmak | |||
Tarımda makinalaşma konusunda bilgi sahibi olmak | |||
Tarımda güç iletim sistemleri, motor ve traktör gibi temel güç makinalarını tanımak | |||
Tarım makinalarının temel tasarım kriterlerinin belirlenmesi ve hesaplanmasını öğrenmek | |||
Ekim, dikim, bakım, sulama, hasat, harman sistem ve makinalarını öğrenmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toprak işleme uygulamaları ve makinaları konusunda bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarımda makinalaşma konusunda bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarımda güç iletim sistemleri, motor ve traktör gibi temel güç makinalarını tanımak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarım makinalarının temel tasarım kriterlerinin belirlenmesi ve hesaplanmasını öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekim, dikim, bakım, sulama, hasat, harman sistem ve makinalarını öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |