EN
  • Anasayfa
  • ZDF205 Tarımsal Mekanizasyon (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
ZDF205 - Tarımsal Mekanizasyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tarımsal Mekanizasyon ZDF205 3 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİTKİ KORUMA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün Eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL
Amaç

Öğrencilerin tarımsal mekanizasyon sistemini anlayabilmesini sağlamak, tarımda kullanılan alet ve makinaların ayar ve kullanımlarını yapabilmek

Ders İçeriği

Tarımda güç iletimi, enerji ve motorlar, traktörler, toprak işleme makinaları, ekim, dikim ve gübreleme makinaları, bitki koruma makinaları, hayvansal üretim makinaları, hasat ve hasat sonrası mekanizayon uygulamaları

Ders Kaynakları Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 13 52
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 1 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 1 3
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 3 12
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 5 1 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 2 8
Ödev 2 Ödev 2 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Uygulama 2 Uygulama 2 2 1 2
Uygulama 1 Uygulama 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tarımsal mekanizasyonun tanımı, tarihsel gelişimi, yararları
2 Tarımsal üretimde mekanizasyon sistemi, Tarımda kullanılan enerji kaynakları ve tarım traktörleri
3 Tarım traktörleri (işlevsel özellikleri)
4 Toprak işleme alet ve makinaları
4 Toprak işleme alet ve makinaları
6 Ekim, dikim ve gübreleme makinaları
7 Ara sınav
6 Ekim, dikim ve gübreleme makinaları
9 Hassas ekim makinaları
10 Sulama mekanizasyonu
11 Bitki koruma makineleri
12 Sulama ve sera mekanizasyonu
13 Ahır mekanizasyonu
14 Hasat-Harman makineleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Toprak işleme uygulamaları ve makinaları konusunda bilgi sahibi olmak
Tarımda makinalaşma konusunda bilgi sahibi olmak
Tarımda güç iletim sistemleri, motor ve traktör gibi temel güç makinalarını tanımak
Tarım makinalarının temel tasarım kriterlerinin belirlenmesi ve hesaplanmasını öğrenmek
Ekim, dikim, bakım, sulama, hasat, harman sistem ve makinalarını öğrenmek
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Toprak işleme uygulamaları ve makinaları konusunda bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - - - - - -
Tarımda makinalaşma konusunda bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - - - - - -
Tarımda güç iletim sistemleri, motor ve traktör gibi temel güç makinalarını tanımak - - - - - - - - - - - - - -
Tarım makinalarının temel tasarım kriterlerinin belirlenmesi ve hesaplanmasını öğrenmek - - - - - - - - - - - - - -
Ekim, dikim, bakım, sulama, hasat, harman sistem ve makinalarını öğrenmek - - - - - - - - - - - - - -