Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Küresel İklim Değişikliği | ZDF321 | 5 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Çayan ALKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
İklim değişikliğinin nedenlerinin ve sonuçlarının ve olumsuz etkilere karşı alınacak önlemlerin öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
İklim ve iklimi oluşturan faktörler, sera etkisi, sera gazları, sera gazları emisyonlarının belirlenmesi, karbon döngüsü, iklim değişikliğinin tahmini, iklim modelleri, iklim değişikliğinin etkileri (deniz seviyesi yükselmesi, sıcaklık artışları, biyoçeşitlilik), sektörlere etkileri (tarım, ormancılık, sağlık, enerji, turizm), iklim değişikliğinin politik boyutu, IPCC, İklim değişikliğinin önlenmesi ve adaptasyon yöntemleri |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 10 | 40 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İklim ve iklimi oluşturan faktörler | |
2 | Sera etkisi, sera gazları | |
3 | Sera gazları emisyonlarının belirlenmesi | |
4 | Karbon döngüsü | |
5 | İklim değişikliğinin tahmini | |
6 | İklim modelleri | |
7 | İklim değişikliğinin etkileri (deniz seviyesi yükselmesi, sıcaklık artışları) | |
8 | İklim değişikliğinin etkileri (biyoçeşitlilik) | |
9 | İklim değişikliğinin sektörlere etkileri (tarım, ormancılık, sağlık, enerji, turizm) | |
9 | İklim değişikliğinin sektörlere etkileri (tarım, ormancılık, sağlık, enerji, turizm) | |
11 | İklim değişikliğinin politik boyutu | |
12 | IPCC | |
13 | İklim değişikliğinin önlenmesi | |
14 | İklim değişikliğine adaptasyon yöntemleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu dersi alan öğrenci sera gazlarını ve kaynaklarını sayabilir | |||
Bu dersi alan öğrenci iklim değişikliğinin politik boyutları hakkında fikirlerini söyleyebilir. | |||
Bu dersi alan öğrenci iklim değişikliğini önlemek için uygun yöntemler önerebilir | |||
Bu dersi alan öğrenci hangi sektörlerin iklim değişikliğinden olumsuz etkileneceğini söyleyebilir. | |||
Bu dersi alan öğrenci iklim değişikliğinin olumsuz etkilerini listeleyebilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu dersi alan öğrenci sera gazlarını ve kaynaklarını sayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersi alan öğrenci iklim değişikliğinin politik boyutları hakkında fikirlerini söyleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersi alan öğrenci iklim değişikliğini önlemek için uygun yöntemler önerebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersi alan öğrenci hangi sektörlerin iklim değişikliğinden olumsuz etkileneceğini söyleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersi alan öğrenci iklim değişikliğinin olumsuz etkilerini listeleyebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |