Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarımsal Atık Yönetimi ve Kompost Hazırlama | ZDF304 | 6 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, kullanılabilir organik atık ve atıksuların toplanması, depolanması, iyileştirilmesi, taşınması ve bunlardan yararlanılması hakkında bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
Ne tür maddeler tarımda atık olarak değerlendirilir, amacı, genel ilkeleri, tarımsal atıklar, atıkların sınıflandırılması, atık kullanımı, ekipmanları, atık yönetimi hakkında yasalar, yönetmelikler ve uygulanan politikalar, kompost ve yapım tekniklerini kapsar. |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 7 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Atık nedir, Atık yönetiminin amacı ve atık yönetimi genel ilkeleri | |
2 | Planlama faktörleri | |
3 | Tarımsal atıklar, su, hava ve hayvan kaynakları | |
4 | Tarımsal atıkların sınıflandırılması | |
5 | Jeolojik faktörler ve taban suyu | |
6 | Atık kullanımı | |
7 | Atık yönetim ekipmanları Yasalar, Yönetmelikler, Politikalar ve Su Kalitesi Kriterleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kompostun tanımı | |
10 | Kompostlamada kullanılan materyaller ve yöntemler | |
11 | Havalı koşullarda kompost yapım teknikleri | |
12 | Havasız koşullarda kompost yapım teknikleri | |
13 | Kompostların tarımda kullanımı ve önemi | |
14 | Kompost yapımı ve bitki gelişimine etkileriyle ilgili araştırma makalelerini incelenmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Atık sistemleri ve teknolojilerini açıklayabilme | |||
Atık toplama, işleme, değerlendirme ve kullanım sistemlerini tasarlayabilme | |||
Atıkların doğal yapısı ve çevreye olan etkilerini açıklayabilme | |||
Atık yönetim planları hazırlayabilme | |||
Atık iyileştirmenin fiziksel, kimyasal ve biyolojik esaslarını açıklayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Atık sistemleri ve teknolojilerini açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Atık toplama, işleme, değerlendirme ve kullanım sistemlerini tasarlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Atıkların doğal yapısı ve çevreye olan etkilerini açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Atık yönetim planları hazırlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Atık iyileştirmenin fiziksel, kimyasal ve biyolojik esaslarını açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |