Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Zararlıları ile Mücadele Yöntemleri | BKM301 | 5 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tufan Can ULU |
Ders Veren | Doç. Dr. Tufan Can ULU |
Amaç |
Tarımsal zararlılara karşı uygulanan tüm mücadele yöntemlerini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Tarımsal zararlılara karşı kullanılan kültürel önlemler, kanunsal önlemler, erken uyarı ve tahmin sistemleri, fiziksel mücadele, biyolojik mücadele, biyoteknik mücadele, genetik mücadele, kimyasal mücadele ve entegre mücadele |
Ders Kaynakları |
Öncüer, C. (2008): Tarımsal Zararlılarla Savaş Yöntemleri. Adnan Menderes Üniversitesi Yayınları.
Ögretim üyesi ders notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Doğal denge ve ekonomik zarar eşiğinin önemi | Ders |
2 | Önceden tahmin ve erken uyarı sistemleri | Ders |
3 | Kültürel önlemlerin tanımı ve bölümleri | Ders |
4 | Mekaniksel savaş yöntemleri | Ders |
5 | Fiziksel savaş yöntemleri | Ders |
6 | Karantina önlemleri- İç ve Dış karantina | Ders |
7 | Karantina önlemleri- İç ve Dış karantina/Ara Sınav | Ders |
8 | Biyoteknik mücadele yöntemleri | Ders |
9 | Biyolojik mücadele yöntemleri | Ders |
10 | Kimyasal mücadele yöntemleri | Ders |
11 | Kimyasal mücadelede alınması gereken önlemler | Ders |
12 | Pestisit zehirlenmelerinde ilk yardım yöntemleri | Ders |
13 | Entegre zararlı yönetimi | Ders |
13 | Entegre zararlı yönetimi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel düzeyde entegre zararlı yönetimi programı tasarlayabilir | Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tarımda zararlının tanımını bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sürdürülebilir tarım için doğa dostu mücadele yöntemlerini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tarımsal zararlılar ile mücadele yöntemlerini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel düzeyde entegre zararlı yönetimi programı tasarlayabilir | - | - | 4 | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarımda zararlının tanımını bilir | - | 2 | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sürdürülebilir tarım için doğa dostu mücadele yöntemlerini bilir | - | - | - | 5 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarımsal zararlılar ile mücadele yöntemlerini bilir | - | - | 2 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |