Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sebze Zararlıları | BKM409 | 7 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tufan Can ULU |
Ders Veren | Doç. Dr. Tufan Can ULU |
Amaç |
Sebzelerde zararlı böcek, kırmızı örümcek ve nematodlar başta olmak üzere zararlı türlerinin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadele yöntemlerini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Sebzelerde zararlı böcek, kırmızı örümcek ve nematod türleri, bu türlerin tanımı, biyolojisi, zarar şekli ve mücadelesi |
Ders Kaynakları |
Ulusoy, M.R., Uygun, N., Başpınar, H., Çalışkan-Keçe, F., 2016. Sebze Zararlıları. 978-605-9374-16-3, 271 s.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sebze zararlılarına giriş | Ders Laboratuar |
2 | Genel sebze zararlıları, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadeleleri | Ders Laboratuar |
2 | Genel sebze zararlıları, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadeleleri | Ders Laboratuar |
2 | Genel sebze zararlıları, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadeleleri | Ders Laboratuar |
2 | Genel sebze zararlıları, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadeleleri | Ders Laboratuar |
2 | Genel sebze zararlıları, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadeleleri | Ders Laboratuar |
4 | Yaprakları yenen sebze zararlıları, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadeleleri | Ders |
4 | Yaprakları yenen sebze zararlıları, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadeleleri | Ders |
4 | Yaprakları yenen sebze zararlıları, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadeleleri | Ders |
8 | Kök ve yumrusu yenen sebze zararlıları, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadeleleri | Ders |
8 | Kök ve yumrusu yenen sebze zararlıları, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadeleleri | Ders |
8 | Kök ve yumrusu yenen sebze zararlıları, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadeleleri | Ders |
13 | Diğer sebze zararlıları, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadeleleri | Ders Laboratuar |
13 | Diğer sebze zararlıları, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadeleleri | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sebze zararlılarını tanır ve zarar şekillerini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sebze zararlıları ile mücadele yöntemlerini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sebzelerde pestisit kalıntılarının engellenmesine yönelik uygulamaları bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sebze zararlılarını tanır ve zarar şekillerini bilir | - | 2 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sebze zararlıları ile mücadele yöntemlerini bilir | - | 2 | 5 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sebzelerde pestisit kalıntılarının engellenmesine yönelik uygulamaları bilir | - | 2 | - | 3 | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - |