Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarla Bitkileri Zararlıları | BKM406 | 8 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tufan Can ULU |
Ders Veren | |
Amaç |
Tarla Bitkilerinde zarara yol açan böceklerin, biyolojisi, zararları ve mücadelesi hakkında bilgi vermek |
Ders İçeriği |
Tarla Bitkileri olarak yetiştirilen hububat, mısır, ayçiçeği, soya, yonca, şekerpancarı, çeltik, nohut, mercimek, patates, yerfıstığı, tütün alanlarında görülen akar, böcek, nematod, kemirgen, kuş vb. zararlılar ve bunların biyolojileri, zarar şekilleri ile mücadeleleri hakkında bilgilendirmek |
Ders Kaynakları |
Pamuk, mısır, buğday, ayçiçeği, nohut entegre mücadele teknik talimatları. Tarım, Gıda ve Hayvancılık Bakanlığı Yayınları, 2017
Tarla Bitkileri Zararlıları Ders Notu, Çukurova Üniversitesi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hububat alanlarında görülen zararlılar, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadele yöntemleri | Ders |
1 | Hububat alanlarında görülen zararlılar, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadele yöntemleri | Ders |
1 | Hububat alanlarında görülen zararlılar, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadele yöntemleri | Ders |
4 | Mısır alanlarında görülen zararlılar, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadele yöntemleri | Ders |
4 | Mısır alanlarında görülen zararlılar, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadele yöntemleri | Ders |
6 | Mercimek alanlarında görülen zararlılar, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadele yöntemleri | Ders |
7 | Ara sınav/ Nohut alanlarında görülen zararlılar, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadele yöntemleri | Ders |
8 | Nohut alanlarında görülen zararlılar, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadele yöntemleri | Ders |
6 | Mercimek alanlarında görülen zararlılar, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadele yöntemleri | Ders |
6 | Mercimek alanlarında görülen zararlılar, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadele yöntemleri | Ders |
11 | Çeltik zararlıları, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadele yöntemleri | Ders |
12 | Yerfıstığı alanlarında görülen zararlılar, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadele yöntemleri | Ders |
13 | Patates alanlarında görülen zararlılar, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadele yöntemleri | Ders |
13 | Patates alanlarında görülen zararlılar, biyolojileri, zarar şekilleri ve mücadele yöntemleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarla bitkileri zararlılarını tanır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Her bir kültür bitkisindeki zararlıların zarar şeklini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mücadele yöntemlerini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarla bitkileri zararlılarını tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Her bir kültür bitkisindeki zararlıların zarar şeklini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mücadele yöntemlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |