Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Zooloji | ZDF233 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - İngilizce |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Filiz RANDA ZELYÜT |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı; öğrencilerin zoolojinin temel kavramlarını, diğer bilim dalları ile olan ilişkisini canlı cansız kavramlarını öğrenmesi, hücre ve organellerini kavrayabilmesi,protein sentezi,dokuları öğrenmesi,evrim kurallarını öğrenmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Canlı cansız ayrımı,prokaryot,eukaryot farkı.Diğer bilim dalları ile ilişkisi,biyolojik kavramlar,hücre,hücre elemanları,hücre zarı,sitoplazma,orgamelleri,nükleusun fonksiyonları,üreme,çoğalma,üremehücreleri,hayvan sistematiği |
Ders Kaynakları |
Prof.Dr.AYLA ÖBER.Zooloji.Nobel yayın.2008
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 6 | 18 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,59 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Canlı cansız ayrımı hücre ile ilgili boyutlar biyolojik birimler ve ilişkileri,biyolojik olayları inceleme yolları.Mikroskoplar | |
2 | Hücre,hücrenin genel özellikleri prokoryot evkoryot farkı.Protoplama kimyasal yapısına giriş. | |
3 | Hücredeki inorganik ve organik bileşikler | |
4 | Organik bileşiklere devam,nükleik anitler DNA ve özellikleri,RNA ve özellikleri hücre zarı | |
5 | Hücre zarının fonksiyonları,zar farklılaşmaları,sitoplazma paraplazmik yapılar,metaplazmik yapılar,emplazmik yapılara giriş | |
6 | Euplazmik yapılar(endoplazmik retikulum,ribozom,mitokondri) | |
7 | Arasınav | |
8 | Euplazmik yapılar devam (golgi,fagosom,lizozom peroksizom,sentrozom,vakuol) | |
9 | Nukleus,nukleus zarı,matriks,nukleolus kromozonun ince yapısı | |
10 | Nukleus fonksiyonları(protein sentezi,bölünme) | |
11 | Eşeysiz çoğalma,partenogenez,üreme hücreleri,bölünmeler | |
12 | Doku oluşumu,dokular(epitel doku bağ doku) | |
13 | Özelleşmiş bağ doku tipleri,kasdoku,sinir doku | |
14 | Hayvanlarda sınıflandırma, |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyolojinin temel kavramlarını öğrenebilme | |||
Hayvan hücre yapısını kavrayabilme,bu konuda sentez yapabilme | |||
Biyoloji, çevre ve sağlık hakkında farkındalık kazandırabilme | |||
Protoplazmanın kimyasal yapısını öğrenebilme | |||
Hayvansal dokularla ilgili bilgileri kavrayabilme, karşılaştırma yapabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyolojinin temel kavramlarını öğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hayvan hücre yapısını kavrayabilme,bu konuda sentez yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyoloji, çevre ve sağlık hakkında farkındalık kazandırabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Protoplazmanın kimyasal yapısını öğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hayvansal dokularla ilgili bilgileri kavrayabilme, karşılaştırma yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |