Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Korumada Biyoteknoloji | BKM313 | 5 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Filiz RANDA ZELYÜT |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin; bitki biyoteknolojideki kavramlara ve temel prensiplere yönelik bilgiler edinmesini, tarımsal üretimde ve özellikle bitki koruma alanındaki biyoteknolojik yöntemleri ve teknikleri tanımasını ve onları uygulayabilmesini, genetik olarak içeriği değiştirilmiş organizmaların ve ürünlerinin topluma, doğaya ve çevreye olan yararlarını ve risklerini sorgulayabilmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Biyoteknolojinin tanımı, tarihsel gelişimi ve uygulama alanları • Canlılardaki makro moleküller ve biyoteknolojik amaçlar için kullanılmaları • Bitki hücre, doku ve organ kültürleri ve bitkisel üretimde kullanılmaları • Genlerin ifadesi, izolasyonu ve aktarımında kullanılan yöntemler ve teknikler • Bitki koruma alanındaki biyoteknolojik yöntemler ve teknikler ve bitki koruma amaçları için transgenik bitkilerin geliştirilmesi ve kullanımları • Genetik olarak değiştirilmiş organizmalar ve ürünlerinin tarımsal üretim, toplum ve çevre açısından yararlı ve zararlı yönleri • Trangenik bitkileri ve ürünlerini analiz yöntemleri |
Ders Kaynakları |
Chet, I., Biotechnology in Plant Disease Control. John Wiley and Sons Inc., U.S.A., XVI+373 pp.,
Erkan, S., Moleküler Biyoloji. Doğruluk Matbaacılık Ltd. Ş., İzmir,VI+140 s., 1992 Handler, A.M., 2001. A current perspective on insect gene transformation. J. of Insect Biochemistry and Molecular Biology, 31 (2): 111-128, 2001. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitki biyoteknolojisinin tanıtımı, tarihçesi ve gelişimi | Tartışmalı Ders |
2 | Hücrenin yapısı ve bileşimi, hücredeki organeller ve hücre içindeki biyolojik olaylar | Tartışmalı Ders |
3 | Nükleik asitler; tipleri, yapısı, kimyasal bileşimleri ve görevleri | Tartışmalı Ders |
4 | Nükleik asitlerin biyosentezi | Tartışmalı Ders |
5 | Proteinler; yapısal birimleri, kimyasal bileşimleri, görevleri ve biyosentezi | Tartışmalı Ders |
9 | Genler; yapısı, gen aktarımındaki öğeler ve kullanılan yöntemler | Tartışmalı Ders |
10 | Ara Sınav/Genler; yapısı, gen aktarımındaki öğeler ve kullanılan yöntemler | Tartışmalı Ders |
11 | Bitki koruma alanında kullanılan biyoteknolojik yöntemler ve teknikler | Tartışmalı Ders |
12 | Böceklere gen aktarımında kullanılan yöntemler ve uygulamaları | Tartışmalı Ders |
13 | Böceklere dayanıklı transgenik bitkilerin elde edilmesi | Tartışmalı Ders |
14 | Herbisitlere dayanıklı transgenik bitkilerin geliştirilmesi ve uygulamaları | Tartışmalı Ders |
15 | Virüslere dayanıklı yada tolerant transgenik bitkilerin geliştirilmesi ve uygulamaları | Tartışmalı Ders |
16 | Bazı patojenlere dayanıklı transgenik bitkilerin geliştirilmesi ve uygulamaları | Tartışmalı Ders |
17 | Genetik olarak değiştirilmiş bitkileri belirlemede kullanılan yöntemler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Herbisitlere, bitki patojenlerine ve böceklere dayanıklı transgenik bitkiler elde etmek için genlerin nasıl aktarıldığını açıklayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Biyoteknolojik uygulamaların ve yaklaşımların insan, bitki ve çevre üzerindeki olası etkilerini biyoetik ve biyogüvenlik açısından tartışabilme ve değerlendirebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitki hücre ve doku kültürleri teknikleri ile genetik mühendisliği arasındaki ilişkileri ifade edebilme, nükleik asitler ve proteinlerin yapılarını, sentezlerini, izolasyonlarını ve analizlerini gerçekleştirebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Patojenlere ve böceklere dayanıklı bitkiler meydana getirmek amacıyla klasik ve gelişmiş biyoteknolojik yöntemleri süre ve uygulama yönünden kıyaslayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Biyoteknolojinin tarihsel gelişimini, önemini, sınırlarını tanımlayabilme ve tarımsal üretimdeki potansiyelini kavrayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Herbisitlere, bitki patojenlerine ve böceklere dayanıklı transgenik bitkiler elde etmek için genlerin nasıl aktarıldığını açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyoteknolojik uygulamaların ve yaklaşımların insan, bitki ve çevre üzerindeki olası etkilerini biyoetik ve biyogüvenlik açısından tartışabilme ve değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bitki hücre ve doku kültürleri teknikleri ile genetik mühendisliği arasındaki ilişkileri ifade edebilme, nükleik asitler ve proteinlerin yapılarını, sentezlerini, izolasyonlarını ve analizlerini gerçekleştirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Patojenlere ve böceklere dayanıklı bitkiler meydana getirmek amacıyla klasik ve gelişmiş biyoteknolojik yöntemleri süre ve uygulama yönünden kıyaslayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyoteknolojinin tarihsel gelişimini, önemini, sınırlarını tanımlayabilme ve tarımsal üretimdeki potansiyelini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |