Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Sistematiği | BKM315 | 5 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tufan Can ULU |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkiyenin Çiçekli Bitkileri ile bu güne kadar yapılmış olan çalışmaların verilmesi. Bitkilerin dış morfolojik yapılarının öğretilmesi. Bitkilerin sınıflandırılması ve bu snıflandırılmada kullanılan özelliklerin verilmesi. Önemli familyalrın karakteristik özelliklerinin tanıtılması ve bu bitkilerin ülkemizdeki yetiştiği bölgelerin verilmesi, ekonomik ve tibbi kullanımlarının açıklanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Bitkilerin isimlendirilmesi ve sınıflandırılması, sistematik kategoriler, bitkilerin morfolojik katraktereleri, Gymospermae nin özellikleri ve sınıflandırılması, Angiospermae özellikleri ve sınıflandırılması. Özellikle Türkiye florasında yer alan familyaların özellikleri ve örnek cinslerin tanıtılması. |
Ders Kaynakları |
BAYTOP, A., Farmasötik Botanik, İstanbul, 1983.
BRAUNER,L., HASMAN, M., Tohumlu Bitkilerin Sistematiği, İstanbul, 1945. HEYWOOD, V.H., Flowering Plants of the World. Oxford, 2007 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitki Sistematiği nin amacı ve bitkilerin isimlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
2 | Bitki Sistematiği nin tarihçesi | Tartışmalı Ders |
3 | Spermatophyta: Tohumlu Bitkiler in genel özellikleri | Tartışmalı Ders |
4 | Spermatophyta: Tohumlu Bitkiler in Alt Bölümleri: 1. Altbölüm: Coniferophytina, 1. Sınıf: Ginkgoatae | Tartışmalı Ders |
5 | 2. Sınıf: Pinatae (Kozalaklılar): 1.Takım: Pinales (Pinaceae, Taxodiaceae, Cupressaceae) | Tartışmalı Ders |
6 | Podocarpaceae, Cepholotaxaceae, Araucariaceae | Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav/Podocarpaceae, Cepholotaxaceae, Araucariaceae | Tartışmalı Ders |
8 | 2. Alt Bölüm: Cycadophytina (Tüysüyapraklı açık tohumlular): 1.Sınıf: Pteridosperma, 2.Sınıf: Cycadate | Tartışmalı Ders |
9 | Grade 3: Benettitatae, Grade 4: Gnetatae | Tartışmalı Ders |
10 | 3. Alt Bölüm: Magnoliophytina (Angiospermae-Kapalı Tohumlular) ın genel özellikleri; Çiçek ve kısımları | Tartışmalı Ders |
11 | Çiçek durumları, meyve tipleri, tohum ve eşem dağılışı | Tartışmalı Ders |
12 | Angiospermlerin kökeni,sınıflandırılması, 1.Sınıf:Dicotyledoneae (İki çenekliler) 1. Altsınıf: Apetalae | Tartışmalı Ders |
13 | 2. Altsınıf: Sympetalae (Metachlamydeae) ye ait takımlar,önemli familyaları ve karakteristik özellikleri | Tartışmalı Ders |
14 | 2. Sınıf:Monocotyledoneae (Bir çenekliler) in genel özellikleri, bazı önemli familyaları. Bir çeneklilere ait önemli familyaların sistematik özellikleri. Ekonomik ve tıbbi kullanımları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ülkemizin bitki zenginliklerini tanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Doğal biyolojik zenginliklerimizin korunması için alınması gereken tedbirleri kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tohumlu bitkilerin sistematiğini ve çeşitliliğini öğrenir, bitkilerdeki filogenetik sıralamayı ve bitki nomenklatürünü kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tohumlu bitkilerin yapısını ve dağılma mekenizmalarını öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tohumlu bitkilerin kullanılış alanlarını ve önemini kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ülkemizin bitki zenginliklerini tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğal biyolojik zenginliklerimizin korunması için alınması gereken tedbirleri kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tohumlu bitkilerin sistematiğini ve çeşitliliğini öğrenir, bitkilerdeki filogenetik sıralamayı ve bitki nomenklatürünü kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tohumlu bitkilerin yapısını ve dağılma mekenizmalarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tohumlu bitkilerin kullanılış alanlarını ve önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |