Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Böcek Ekolojisi ve Epidemiyolojisi | BKM319 | 5 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tufan Can ULU |
Ders Veren | Doç. Dr. Tufan Can ULU |
Amaç |
Böceklerin abiyotik ve biyotik çevre faktörler ile ilişkisi, böceklerin çevre faktörlerinden nasıl etkilendiği ve erken uyarı modellerinin temelini anlatmaktır. |
Ders İçeriği |
Böceklerin biyotik ve abiyotik çevre faktörleri ile ilişkisi, temel böcek davranışları, erken uyarı ve tahmin modelleri, böcek epidemiyolojisi |
Ders Kaynakları |
Böcek Çevrebilimi I. Birey Ökolojisi (Prof. Dr. İ.Akif KANSU),
The ecology of Insect overwintering (S.R.Leather et al.) Insect Ecology (Price, P.W.) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekolojinin tanımı,temel kuram ve kavramlar | Ders |
2 | Ekolojinin konusu ve alt bilim dalları, birey ekolojisi | Ders |
3 | Zararlıların çoğalma güçlerinin fazlalığı | Ders |
4 | Zararlıların canlı kalma yeteneklerinin yüksek oluşu | Ders |
5 | Zararlılara çevre faktörlerinin etkisi, abiyotik faktörler, Isı, su | Ders |
6 | İklimsel olan çevre faktörleri, ,hava akıntıları | Ders |
7 | İklimsel olan çevre faktörleri, Işık, atmosfer gazları, yerçekimi ve basınç | Ders |
9 | İklimsel olan çevre faktörleri, Fizikokimya ve toprak | Ders |
9 | İklimsel olan çevre faktörleri, Fizikokimya ve toprak | Ders |
10 | Biyotik faktörler, Besin faktörü | Ders |
11 | Biyotik faktörler, Canlıların karşılıklı ilişkileri, rekabet, tek yönlü yararlanma, ortakyaşay, asalaklık | Ders |
12 | Biyotik faktörler,Populasyon yoğunluğu | Ders |
13 | Biyotik faktörler, Salgınların nedenleri | Ders |
14 | Böceklerde savunma davranışları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ekolojik faktörler ile zararlıların popülasyon düzeyleri arasında ilişki kurabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Ekolojik faktörlerin zararlılar üzerindeki etkilerini anlar, ekolojik faktörlerle zararlılar arasındaki ilişkileri kurabilir ve bitki koruma açısından yorumlayabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çevresel faktörler ve zararlı biyolojisini kullanarak erken uyarı ve popülasyon modelleri oluşturmanın temelini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bitki koruma yöntemlerinin uygulanmasında ekolojik faktörlerin etkisini değerlendirebilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekolojik faktörler ile zararlıların popülasyon düzeyleri arasında ilişki kurabilir | - | - | 2 | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekolojik faktörlerin zararlılar üzerindeki etkilerini anlar, ekolojik faktörlerle zararlılar arasındaki ilişkileri kurabilir ve bitki koruma açısından yorumlayabilir | - | 2 | 2 | 4 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevresel faktörler ve zararlı biyolojisini kullanarak erken uyarı ve popülasyon modelleri oluşturmanın temelini bilir | 2 | - | 3 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bitki koruma yöntemlerinin uygulanmasında ekolojik faktörlerin etkisini değerlendirebilir | - | - | 2 | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - |