Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Zararlısı Akarlar | BKM314 | 6 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tufan Can ULU |
Ders Veren | |
Amaç |
Akarların sistemetikteki yeri, sınıflandırılması,morfolojisi,anatomisi ve duyu organları, ağız parçaları ve zarar şekilleri, biyolojileri, üremeleri, ekolojileri, akar populasyonlarını tahmin metodları ve mücadele yöntemleri hakkında bilgi vermek |
Ders İçeriği |
Akarların sistemetikteki yeri, sınıflandırılması,morfolojisi,anatomisi ve duyu organları, ağız parçaları ve zarar şekilleri, biyolojileri, üremeleri, ekolojileri, akar populasyonlarını tahmin metodları ve mücadele yöntemleri |
Ders Kaynakları |
Mites Injures to Economic Plants. Universty of California PressBerkeley, Los Angeles, London,4. KRANT
ECEVİT, O., 1981. Akarolojiye Giriş. Ondokuz Mayıs üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Samsun HUGHES, A.M.,1976. The Mites of Stored Food and Houses . Ministry of Agriculture, Fisheries and food. Her Majestys Stationary Office, London |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Akarların sistematikteki yeri ve sınıflandırılması | Ders |
2 | Akarların morfolojisi ve akarlarda taksonomik karakterler | Ders |
3 | Akarların anatomisi ve akarlarda duygu organları | Ders |
4 | Akarların biyolojileri ve üremeleri | Ders |
5 | Akarların yaşama ortamları | Ders |
6 | Akarların ekolojisi, türiçi ve türler arası rekabet | Ders |
7 | Akar populasyonlarını tahmin metodları ve Akarların toplanması | Ders |
8 | Ara sınav/Akar populasyonlarını tahmin metodları ve Akarların toplanması, saklanması ve preparatlarının yapılması | Ders |
9 | Tetranychıdae familyasının genel morfolojik ve biyolojik özellikleri, önemli türler, zararları ve biyolojileri | Ders |
10 | Tenuipalpişdae familyasının genel morfolojik ve biyolojik özellikleri, önemli türler, zararları ve biyolojileri | Ders |
11 | Tarsonemidae ve Penthaleidae familyasının genel morfolojik ve biyolojik özellikleri, önemli türler, zararları ve biyolojileri | Ders |
12 | Eriophyidae familyasının genel morfolojik ve biyolojik özellikleri, önemli türler, zararları ve biyolojileri | Ders |
13 | Akarlarla mücadele yöntemleri | Ders |
13 | Akarlarla mücadele yöntemleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarımda zararlı Tetranychidae, Tenuipalpidae, Tarsonemidae, Eriophyidae familyalarının genel özellikleri ve önemli türlerinin zarar şekillerini öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Akarların morfolojisi ve akarlarda taksonomik karakterleri öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Akarların sistematikteki yeri ve sınıflandırılmasını öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Akarlarla mücadele yöntemleri ve akarisitleri öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarımda zararlı Tetranychidae, Tenuipalpidae, Tarsonemidae, Eriophyidae familyalarının genel özellikleri ve önemli türlerinin zarar şekillerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akarların morfolojisi ve akarlarda taksonomik karakterleri öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akarların sistematikteki yeri ve sınıflandırılmasını öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akarlarla mücadele yöntemleri ve akarisitleri öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |