Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Hastalık ve Zararlılarına Karşı Dayanıklılık Islahı | BKM417 | 7 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ahmet Tansel SERİM |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders kapsamında hastalık, zararlı, parazit yabancı ot ile abiyotik stres koşullarına dayanıklılığın temelleri ve uygulanma esasları öğrenilir |
Ders İçeriği |
Tarla ve bahçe bitkilerinde kullanılan dayanıklılık ıslah yöntemleri ve programları, hastalık, zararlı, parazit yabancı ot, kuraklık, düşük ve yüksek sıcaklık, demir stresi, tuzluluk ve yüksek nem streslerine karşı dayanıklılık ıslahı yöntemleri |
Ders Kaynakları |
Plant Breeding for Pest and Disease Resistance
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Islah yöntemleri | Tartışmalı Ders |
2 | Hastalıklara dayanıklılık ıslahı ve bitki tolerans mekanizması | Tartışmalı Ders |
3 | Hastalıklara dayanıklılık ıslahında kullanılabilecek yöntemler | Tartışmalı Ders |
4 | Parazit bitkilere dayanıklılık ıslahı | Tartışmalı Ders |
5 | Parazit bitkilere dayanıklılık ıslahında kullanılabilecek yöntemler | Tartışmalı Ders |
6 | Zararlılara dayanıklılık ıslahı | Tartışmalı Ders |
7 | Zararlılara dayanıklılık ıslahında kullanılabilecek yöntemler | Tartışmalı Ders |
8 | Düşük sıcaklığa dayanıklılık ıslahı ve bitki tolerans mekanizması | Tartışmalı Ders |
9 | Yüksek sıcaklığa dayanıklılık ıslahı ve bitki tolerans mekanizması | Tartışmalı Ders |
10 | Kuraklığa dayanıklılık ıslahı ve bitki tolerans mekanizması | Tartışmalı Ders |
11 | Tuz stresine dayanıklılık ıslahı ve bitki tolerans mekanizması | Tartışmalı Ders |
12 | Yüksek neme dayanıklılık ıslahı, tolerans mekanizması ve kullanılabilecek yöntemler | Tartışmalı Ders |
13 | Su göllenmesi stresine dayanıklılık ıslahı, tolerans mekanizması ve kullanılabilecek yöntemler | Tartışmalı Ders |
14 | Biyogüvenlik | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dayanıklılık ıslahı konusunda bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dayanıklılık ıslahının temel prensiplerini kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Canlı etmenlere dayanıklılığın mekanizmasını kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Cansız etkenlere dayanıklılığın mekanizmasını kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı becerisini kazanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dayanıklılık ıslahı konusunda bilgi sahibi olur | - | 1 | 3 | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | 3 | - | ;
Dayanıklılık ıslahının temel prensiplerini kavrar | - | 1 | 1 | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | 2 | - | ;
Canlı etmenlere dayanıklılığın mekanizmasını kavrar | - | 2 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | 3 | ;
Cansız etkenlere dayanıklılığın mekanizmasını kavrar | - | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | ;
Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı becerisini kazanır | - | 2 | 2 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | ;
Ortalama Değer | - | 1,6 | 1,8 | - | 0,6 | 1 | - | - | - | - | - | - | 2,4 | 0,6 |