Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Süs Bitkileri Hastalık ve Zararlıları | BKM422 | 8 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ahmet Tansel SERİM |
Ders Veren | |
Amaç |
Süs bitkilerinde hastalık ve zararlıları tanımak, biyolojilerini, ekolojilerini ve mücadelelerini öğretmek |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında Kesme Çiçek, Saksılı Süs Bitkileri, Örtücü Bitkiler, Ağaç ve Ağaççıklar ve Çimlerdeki hastalık ve zararlıların yayılışları, konukçuları, zarar şekilleri, biyolojik ve ekolojik özellikleri ve mücadele yöntemleri öğretilecektir. |
Ders Kaynakları |
Süs Bitkilerinin Hastalıkları
Park ve Süs Bitkileri Zararlıları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Süs bitkileri hastalıkları | Tartışmalı Ders |
2 | Saksılı süs bitkileri hastalıkları | Tartışmalı Ders |
3 | Kesme çiçek hastalıkları | Tartışmalı Ders |
4 | Örtü bitkileri hastalıkları | Tartışmalı Ders |
5 | Ağaç ve ağaçcık hastalıkları | Tartışmalı Ders |
6 | Çim hastalıkları | Tartışmalı Ders |
7 | Mücadele yöntemleri | Tartışmalı Ders |
8 | Süs bitkileri zararlıları | Tartışmalı Ders |
9 | Kesme çiçek zararlıları | Tartışmalı Ders |
10 | Örtü bitkileri zararlıları | Tartışmalı Ders |
11 | Ağaç ve ağaçcık zararlıları | Tartışmalı Ders |
12 | Çim zararlıları | Tartışmalı Ders |
13 | Fumigasyon | Tartışmalı Ders |
14 | Tohum zararlıları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Süs bitkilerinin önemini kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Süs Bitkilerinde zararlıları tanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Süs Bitkilerindeki hastalıkları tanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Süs bitkilerinde entegre mücadele programlarını örneklerle açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Süs bitkilerinde hastalık ve zararlıların biyolojisi, ekolojisi, zarar şekli ve mücadele yöntemlerini açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Süs bitkilerinin önemini kavrar | - | 2 | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Süs Bitkilerinde zararlıları tanır | - | 3 | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | 2 | - | ;
Süs Bitkilerindeki hastalıkları tanır | - | 2 | - | - | 3 | - | - | - | - | - | 3 | 2 | 2 | - | ;
Süs bitkilerinde entegre mücadele programlarını örneklerle açıklar | - | 3 | 3 | 2 | 2 | - | - | - | - | - | 2 | 1 | - | 2 | ;
Süs bitkilerinde hastalık ve zararlıların biyolojisi, ekolojisi, zarar şekli ve mücadele yöntemlerini açıklar | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | - | 2 | ;
Ortalama Değer | - | 2 | 1,4 | 0,4 | 1 | 1 | - | - | - | - | 1,4 | 1 | 0,8 | 0,8 |