Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Pestisitler ve Çevre | BKM427 | 7 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tufan Can ULU |
Ders Veren | Doç. Dr. Ahmet Tansel SERİM |
Amaç |
Pestisitlerin çevre ve insana etkilerini ve sürdürülebilir tarım için pestisitlerin nasıl daha güvenli kullanılabileceği öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Pestisitin tanımı, pestisitlerin doğadaki taşınma süreçleri, pestisitlerin çevreye etkisi, pestisitlerin insana etkisi, pestisitlerin risk karakterizasyonu, pestisit maruziyet testleri, toksisite profilleri |
Ders Kaynakları |
Öğretim üyesi ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 10 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,84 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Pestisitin tanımı ve tarihi | Ders |
2 | Türkiye ve Dünya'da pestisit kullanımı | Ders |
3 | Pestisit döngüsü | Ders |
4 | Pestisitleri doğadaki taşınma süreçleri | Ders |
4 | Pestisitleri doğadaki taşınma süreçleri | Ders |
4 | Pestisitleri doğadaki taşınma süreçleri | Ders |
7 | Biyoakümülasyon ve biyomagnifikasyon | Ders |
8 | Pestisitlerin Ekolojik Etkileri | Ders |
8 | Pestisitlerin Ekolojik Etkileri | Ders |
10 | Pestisitlerin İnsan Üzerindeki Etkileri | Ders |
10 | Pestisitlerin İnsan Üzerindeki Etkileri | Ders |
12 | Pestisit maruziyeti | Ders |
13 | Toksisite profilleri | Ders |
14 | Sürdürülebilir tarım | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Pestisitlerin yararları ve zararlarını bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Pestisitlerin doğada nasıl hareket ettiğini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Pestisitlerin insan üzerindeki etkileri ve pestisit maruziyetinin takibini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sürdürülebilir tarım için güvenli pestisit formülasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pestisitlerin yararları ve zararlarını bilir | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pestisitlerin doğada nasıl hareket ettiğini bilir | - | - | - | 2 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pestisitlerin insan üzerindeki etkileri ve pestisit maruziyetinin takibini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sürdürülebilir tarım için güvenli pestisit formülasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | 3 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - |