Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilimsel Rapor ve Sunum Hazırlama Teknikleri | BKM322 | 6 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ahmet Tansel SERİM |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür bulma, veri toplama ve rapor yazma tekniklerini kavratmaktır. Bu kapsamda, bilimsel araştırma yöntemleri ve çeşitlerini öğretmek, kaynak tarama becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır. Ayrıca, bilimsel araştırmaların sonuçlarını; rapora dönüştürmeyi kavratmak, akademik yazım kuraları çerçevesinde; lisans seviyesinde yıl içi projesi, rapor vb. tasarlayabilme ve bunu raporlayabilme becerisini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bilim ve bilgi kavramları, Bilimin amaçları, Bilimsel yöntem ve araştırma ilişkileri, Araştırmaların planlanması, Araştırma süreci, Araştırma amaçlarını belirleme ve hipotez oluşturma, Araştırma yöntemleri, Literatür taraması yapma yöntemleri, Literatür araştırması yaparken dikkat edilecek hususlar, Bilimsel yayınları okuma teknikleri, Araştırma raporunun hazırlanması (Giriş), Araştırma raporunun hazırlanması (Materyal ve metot), Araştırma raporunun hazırlanması (Bulgular ve tartışma), Rapor hazırlarken dikkat edilecek hususlar |
Ders Kaynakları |
How to Write Technical and Scientific Reports
Scientific Report Writing Guidebook Guidelines for Writing a Scientific Report |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimsel yöntem ve araştırma ilişkileri | Ders |
2 | Araştırma süreci | Ders |
2 | Araştırma süreci | Ders |
4 | Araştırma yöntemleri | Ders |
5 | Literatür araştırması yaparken dikkat edilecek hususlar | Ders |
6 | Araştırma amaçlarını belirleme ve hipotez oluşturma | Ders |
7 | Araştırma raporunun hazırlanması (Giriş) | Ders |
8 | Araştırma raporunun hazırlanması (Materyal ve metot) | Ders |
9 | Araştırma raporunun hazırlanması (Bulgular ve tartışma) | Ders |
10 | Rapor hazırlarken dikkat edilecek hususlar | Ders |
11 | Örnek rapor sunumları | Ders Grup Çalışması |
12 | Sunum hazırlama | Ders |
13 | Sunum yaparken dikkat edilecek hususlar | Ders |
14 | Sunum yapma pratiği | Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel araştırma kavramı ve temel amaçları hakkında bilgi sahibi olur | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel araştırma raporları hazırlayabilir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Literatür taraması yapma ve bilgiye ulaşma yöntemlerini kavrar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel yayınları okurken dikkat edilecek hususlar hakkında farkındalık kazanır | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel bir konuda sunum hazırlama ve sunma becerisi kazanır | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel araştırma kavramı ve temel amaçları hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | 3 | - | - | - | - | ;
Bilimsel araştırma raporları hazırlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | 3 | - | - | - | - | ;
Literatür taraması yapma ve bilgiye ulaşma yöntemlerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | 4 | - | - | - | - | ;
Bilimsel yayınları okurken dikkat edilecek hususlar hakkında farkındalık kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | 4 | - | - | - | - | ;
Bilimsel bir konuda sunum hazırlama ve sunma becerisi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | 4 | 3 | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | 2,4 | 3,6 | 0,6 | - | - | - |